ده رشته برتر کنکور تجربی

ده رشته برتر کنکور تجربی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه دانش‌آموزان برای تضمین آینده‌ی شغلی و کسب درآمد بیشتر به دنبال پردرآمدترین رشته‌ها هستند. از این رو کسب درآمد یکی از اهداف مهم محصلین برای شرکت در آزمون جامع کارشناسی است. البته که تنها کسب درآمد ویژگی مناسبی برای انتخاب شغل و رشته نیست و شما باید ابعاد دیگری مثل علاقه و استعدادهای خود را نیز در نظر بگیرید.

بازار کار رشته‌ی تجربی بیشترین طرفداران را در بین داوطلبین کنکور سراسری دارد. بدون شک متقاضیان رشته‌های پزشکی متقاضیان بسیار بیشتری دارند. اما پزشکی تنها رشته‌ی پردرآمد گروه تجربی نیست. در نتیجه ما در این مقاله از سایت علی میرصادقی قصد داریم با معرفی 10 رشته برتر علوم تجربی شما را برای یک برنامه‌ریزی بهتر یاری کنیم. پس با ما همراه باشید تا با 10 رشته برتر علوم تجربی و پردرآمدترین آن‌ها آشنا شوید.

شما می‌توانید با کمک  بهترین مشاوران کنکور بارسا در این مسیر راه قبولی خود را پیش گیرید.

فهرست مقاله :

  • رشته های کنکور تجربی
  • تیپ شخصیتی برای رشته تجربی
  • ده رشته برتر کنکور تجربی
  • معرفی ده رشته برتر کنکور تجربی
  • برای کنکور تجربی از چه زمانی شروع کنیم؟
  • آیا کنکور تجربی امسال سخت بود؟
  • ابزارهای لازم برای پیشرفت تحصیلی
  • خدمات مشاوره تحصیلی بارسا
  • رشته های کنکور تجربی را بهتر بشناسید

ابتدا با سایر رشته های کنکور تجربی آشنا شوید، برای انتخاب رشته مناسب حتما از بهترین مشاور انتخاب رشته کمک بگیرید.

راز آسمان پایتخت
پزشکی  داروسازی  آموزش تربیت بدنی
دندانپزشکی تکنولوژی پزشکی هسته ای اقتصاد کشاورزی
دکترای پیوسته بیوتکنولوژی  بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها امنیت اطلاعات
دکترای عمومی دامپزشکی  شیمی کاربردی امنیت بین الملل
فیزیوتراپی  شیمی محض امنیت نرم
اتاق عمل بهداشت عمومی پژوهشگری امنیت
بینایی سنجی آموزش شیمی ترویج مروج سیاسی
هوشبری فناوری اطلاعات سلامت ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
گفتار درمانی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار ضد تروریسم
پرستاری مهندسی بهداشت محیط حفاظت اطلاعات
مامایی کاردانی بهداشت حرفه ای علوم دامی
شنوایی شناسی کاردانی بهداشت عمومی علوم فنی امنیت
علوم آزمایشگاهی کاردانی بهداشت محیط علوم و مهندسی باغبانی
تکنولوژی پرتو درمانی کاردانی شیمی آزمایشگاهی علوم و مهندسی جنگل
تکنولوژی پرتوشناسی داروسازی (انتخاب رتبه برتر‌های تجربی) علوم و مهندسی خاک
کار درمانی تکنولوژی پزشکی هسته ای علوم و مهندسی شیلات
میکروبیولوژی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها علوم و مهندسی صنایع غذایی(کشاورزی)
علوم تغذیه شیمی کاربردی علوم و مهندسی محیط زیست
آموزش زیست شناسی شیمی محض علوم ورزشی
آموزش ابتدایی بهداشت عمومی کتابداری در شاخه پزشکی
اعضای مصنوعی آموزش شیمی گیاه پزشکی
بهداشت مواد غذایی فناوری اطلاعات سلامت مددکاری اجتماعی
بهداشت و بازرسی گوشت مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
زیست شناسی جانوری مهندسی بهداشت محیط مربیگری عقیدتی
زیست شناسی دریا کاردانی بهداشت حرفه ای مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
زیست شناسی سلولی و مولکولی کاردانی بهداشت عمومی مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
زیست شناسی گیاهی کاردانی بهداشت محیط مهندسی صنایع مبلمان
زیست فناوری کاردانی شیمی آزمایشگاهی مهندسی طبیعت
علوم آزمایشگاهی دامپزشکی اقیانوس شناسی مهندسی فضای سبز
علوم و صنایع غذایی زمین شناسی کاردانی امور اراضی
علوم تربیتی گردشگری کاردانی امور زراعی و باغی
روانشناسی مدیریت امور بانکی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی دامپزشکی مدیریت امور گمرکی کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی
کاردانی هوشبری مدیریت بازرگانی کاردانی تکنولوژی محیط زیست
کاردانی فوریت های پزشکی مدیریت بیمه کاردانی تکنولوژی مرتع آبخیزداری
کاردانی علوم آزمایشگاهی مدیریت بیمه اکو کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تکنسین پروتز های دندانی مدیریت دولتی کاردانی علوم ورزشی
کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی مدیریت صنعتی کاردانی تولید و فرآوری خرما
آموزش کودکان استثنایی مدیریت فرهنگی هنری کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی

بهترین راه، مشورت با مشاور متخصص در زمینه انتخاب رشته تحصیلی هست، شما میتوانید از مشاوران بارسا در این زمینه کمک بگیرید و استعداد ها و علایق خود را بهتر بشناسید تا با آگاهی و اطلاعات کاملی انتخاب رشته کنید.

شما میتوانید با مشاوره تخصصی بارسا مسیر درست را پیدا کنید، ما برای شناخت رشته ها و علایق شما اطلاعات لازم را به شما میدهیم ، با تست شخصیت شناسی و استعدادیابی و جلسات مشاوره مسیر بهتر برای شما را تشخیص میدهیم. حتما اگر در مقطع نهم هستید انتخاب رشته خود را جدی بگیرید و زودتر برای جلسات مشاوره و انتخاب رشته اقدام نمایید.

انتخاب رشته بر اساس تیپ شخصیتی

شما میتوانید بر اساس تیپ شخصیتیMBTI   علایق و استعدادهای خود را تا حدودی تشخیص دهید،حتما توجه داشته باشید که تیپ شخصیتی انسان ها هر چند سال یک بار تغییر می کند و اگر در لیست پایین نیستید، به این معنا نیست که در رشته تجربی موفق نمی شوید.

بر اساس نتایج به دست آمده از «تست تیپ شناسی شخصیت MBTI»، افراد با تیپ شخصیتی زیر برای رشته تجربی مناسب تر هستند:

  • افراد با تیپ شخصیتی ESTJ
  • افراد با تیپ شخصیتی ESFP
  • افراد با تیپ شخصیتی INFJ

۱۰ رشته اول انتخاب رتبه های برتر تجربی در کنکور

  • رشته پزشکی
  • رشته دندانپزشکی
  • رشته داروسازی
  • رشته فیزیوتراپی
  • رشته دامپزشکی
  • رشته بینایی سنجی
  • رشته پرستاری
  • رشته مامایی
  • رشته هوشبری
  •  رشته علوم آزمایشگاهی

پزشکی

افرادی که در پزشکی عمومی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در یکی از گرایش های آن تخصص بگیرند و به موقعیت های شغلی، مالی و اجتماعی بسیار خوبی دست یابند. مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های ایران حدود ۷ سال است که این ۷ سال که دانشجویان باید حدود ۱۴ الی ۱۵ ترم تحصیلی را بگذرانند،البته در این رشته به جای استفاده از کلمه ترم باید از دوره استفاده کرد و رشته پزشکی به ۴ دوره زیر تقسیم می شود:

 

  • دوره علوم پایه
  • دوره نشانه شناسی و فیزیوپاتولوژی
  • دوره کارآموزی بالینی
  • دوره کارورزی بالینی

علاقه‌مند به مطالعه مستمر و یادگیری مطالب

دانشجویان پزشکی باید به صورت مستمر و منظم مطالعه کنند و به دنبال یادگیری مطالب جدید باشند در نتیجه این رشته مناسب افرادی است که عاشق مطالعه هستند و از یادگیری پیوسته لذت می برند و خستگی ناپذیر هستند.

صبر و تحمل بالا

دانشجوی رشته پزشکی باید در طی ۷ سال با صبوری و اراده زیاد به تحصیل بپردازد و بداند که در طی این مدت هیچ گونه درآمدی نخواهد داشت  تمامی هزینه های تحصیل،دانشگاه،خوابگاه،کتاب،رفت و آمد و…به عهده دانشجو یا خانواده او می باشد.

روحیه قوی و تصمیم گیری درست

فردی که می خواهد وارد رشته پزشکی شود و در این رشته تحصیل کند باید روحیه قوی داشته باشد و شجاع باشد زیرا در طول دوران تحصیل و کار با بیماری ها،صحنه های دلخراش و مرگ و میر مواجه خواهد شد که گذر از این موضوعات بدون داشتن روحیه قوی دشوار خواهد بود.پزشک باید در شرایط سخت علاوه بر کنترل دقیق وضعیت بیمار،اطلاع رسانی صحیح به خانواده بیمار،بر احساسات خود نیز غلبه کند و شرایط سخت روحی را به بهترین نوع مدیریت نماید و در شرایط بحرانی درست تصمیم گیری کند.

رشته دندانپزشکی

انتخاب اغلب نفرات برتر کنکور رشته تجربی، رشته دندانپزشکی می باشد. این رشته که به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان می پردازد، به دلیل آنکه از درآمد نسبتا بالایی برخوردار است،از رشته های برتر تجربی محسوب می شود و علاقه مندان بسیاری را نیز به خود جلب کرده است. البته در سال های اخیر، به دلیل پذیرش زیاد در این رشته، گفته می شود که رو به اشباع است، اما همچنان هدف بسیاری از داوطلبان است.

دارو سازی

این رشته برای قبول شدن به رتبه بسیار خوبی نیاز دارد و از جمله رشته های پرطرفدار تجربی به شمار می رود. دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته داروسازی به ارائه، تولید و مشاوره دارویی می پردازند و با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد در این زمینه برای پیشرفت در زمینه داروهای موثرتر و شناخت مضرات برخی از درمان های دارویی گام بر می دارند. از آنجا که در حال حاضر، تولید دارو عمدتا در کشور و به صورت داخل تولید می شود، موقعیت های شغلی خوبی برای داروسازان و رشد علمی آن ها فراهم شده است.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپ ها که وظیفه کمک به بیمار و توانبخشی او در نواحی مختلف بدن را بر عهده دارند، در میان داوطلبان کنکور تجربی بسیار شناخته شده هستند. محیط کاری تمیز و به دور از هیاهوی بیماران و در عین حال، مراجعه زیاد افراد آسیب دیده، باعث شده است تا طرفداران خود را پیدا کند. همانطور که در جدول بالا می بینید، این رشته در زیر گروه 1 قرار داد. فیزیوتراپی جزء رشته های ستاره دار به شمار می رود، یعنی حداقل 30 درصد از جمعیت آن را یک جنسیت تشکیل می دهد.

دامپزشکی

رشته دامپزشکی که دارای مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد است، به طور معمول با جذب رتبه های بالا، جزء رشته های برتر تجربی به حساب می آید. ظرفیت پذیرش آن چندان بالا نیست و حدود 15 دانشگاه در این رشته دانشجو پذیرش می کند. دوره تحصیل ان 6 ساله است که در مرحله اول، تحصیل کنندگان 130 واحد را می گذرانند و در مرحله دوم با عبور از یک آزمون جامع، پیش درمانی می گیرند.

یکی از دلایلی که باعث شده است آن را به پرطرفدارترین رشته های تجربی تبدیل کند، فرصت های کاری خوب مانند  وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشتی درمانی دولتی، انستیتو پاستور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات کشاورزی، موسسه سرم و واکسن سازی رازی، سازمان دامپزشکی است.

رشته بینایی سنجی

کارشناسی بینایی سنجی را اغلب داوطلبان، یکی از رشته های برتر تجربی می دانند. این رشته که با استفاده از تجهیزات و دستگاه های خاصی به تشخیص مشکل و بیماری های احتمالی چشم می پردازد، برای درمان آن ها شیوه ها و یا راه حل هایی  را ارائه می دهد. هر چند که در این رشته لازم نیست همانند برخی از گرایش های پیراپزشکی، با خون و مریضی های وخیم بیماران در ارتباط مستقیم باشید، اما باید از دقت بالایی برخوردار باشید.

پرستاری

یکی از شریف ترین و  پرطرفدارترین رشته های تجربی ، پرستاری می باشد. هر چند که خانم ها علاقه بیشتری به این رشته دارند، اما در میان اقایان هم از جایگاه خوبی برخوردار است. بسته به دانشگاه و محل پذیرش، رتبه قبولی متفاوت است. تحصیل کنندگان باید چهار سال را به واحدهای تئوری و عملی بگذرانند تا بتوانند، مدرک کارشناسی پرستاری را کسب کنند.

مامایی

در میان ۱۰ رشته برتر علوم تجربی باید نام رشته مامایی را نیز بگنجانیم که از رشته‌های پیراپزشکی به شمار می‌رود. این رشته نقش‌های بسیاری همچون مراقبتی، آموزشی، مشاوره‌ای، حمایتی، تحقیقاتی و درمانگری دارد. اصولا دانشجویان این رشته از میان خانم‌ها انتخاب شده و پذیرش می‌شوند. دانشجویان مامایی وظیفه مراقبت از مادر و جنین پیش از بارداری و تا ۶ سالگی کودک را برعهده دارند.

به همین دلیل متقاضیان رشته مامایی نیاز به آمادگی جسمانی بالا، صبر و حوصله زیادی دارند تا بتوانند به خوبی وظایف خود را در زمینه‌های مختلف انجام دهند. آنها می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانگاه‌ها( به عنوان مربی خدمات بهداشتی) مشغول به کار شده و یا در طرح‌های پزشک خانواده، یا به عنوان کارشناس بهداشت خانواده و مربی بهداشت مدارس فعالیت نمایند

رشته هوشبری

یک کارشناس بیهوشی وظیفه دارد تا قبل از شروع عمل، حین عمل و تا زمان به هوش آمدن، بیمار را بررسی نماید. کارشناس بیهوشی باید دارای روابط عمومی بالایی باشد زیرا بیماری که قرار است عمل شود قطعا دچار استرس است و به محض ورود به اتاق عمل با هوشبر مواجه می شود. بنابراین داشتن ارتباط صمیمی و خوب و دلگرم کردن بیمار نیز از وظایف یک هوشبر خوب می باشد.

علوم آزمایشگاهی

از ۱۰ رشته برتر علوم تجربی که بسیار پردرآمد و خوب است، باید به علوم آزمایشگاهی اشاره کنیم. وظیفه این رشته شناسایی علل ایجاد بیماری‌های مختلف در موجودات زنده است. خوشبختانه امروزه آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی مجهز زیادی در کشور ساخته شده‌اند که فرصت شغلی مناسب را برای فارغ‌التحصیلان محیا نموده‌اند.

البته افرادی که خود تمایل داشته باشند اقدام به تاسیس آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی نمایند، باید حتما دارای مدرک دکترای حرفه‌ای در رشته‌های علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی باشند. سپس می‌توانند از وزارت بهداشت مجوز لازم را دریافت کنند. لازم به ذکر است که محیط های آزمایشگاهی همیشه آلوده و خطرناک هستند،از این جهت توجه و دقت بالا از جمله ضروریات شروع به کار در این رشته خواهد بود

برای کنکور تجربی از چه زمانی شروع کنیم؟

در هر مقطع و پایه ای که هستید، با برنامه و بهترین مشاور تحصیلی شروع کنید.

هیچ دونده ای با یکبار دویدن قادر به افزایش سرعت دویدن و یا افزایش استقامت جسمانی اش نمیتواند باشد، شما به عنوان دانش آموز به طور پیوسته باید در تلاش باشید تا ویژگی های یک مطالعه گر حرفه ای را به دست آورید.

در هر پایه ای که هستید با کمک مشاور تحصیلی متخصص برنامه شخصی خودتان را داشته باشید و به طور پیوسته برای ارتقای ویژگی های گفته شده تلاش کنید.

آیا کنکور تجربی امسال سخت بود؟

کنکور یک آزمون رقابتی است اگر سوالات سختی داشته باشد برای اکثریت سخت خواهد بود بنابراین سختی سوالات کمک میکند تا دانش آموزان پر تلاش و قوی تفکیک شوند.

اگر شما هم میخواهید با وجو سختی های کنکور تجربی موفق باشید و به نتیجه مطلوب برسید حتما از مشاور کنکور کمک بگیرید.

بهترین مشاور کنکور را در میان مشاوران متخصص و با تجربه ی بارسا میتوانید پیدا کنید.

ابزارهای لازم برای پیشرفت تحصیلی

  • کلاس درسی با کیفیت
  • مشاوره و برنامه ریزی درسی
  • منابع مطالعاتی مناسب
  • یادگیری روش مطالعه درست

خدمات مشاوره تحصیلی بارسا

در مجموعه ما، یعنی دپارتمان مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور بارسا، زیر نظر دکتر علی میرصادقی، همه چیز مطابق خصوصیات فردی و منحصربه فرد تک تک دانش آموزان پیش می رود. ما در جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کنیم، با شما صحبت می کنیم و اهدافتان را می شناسیم. سپس با کمک علم، تخصص و تجربه غنی خود، برای شما برنامه ریزی می کنیم و تمام مسیر را پابه‌پای شما و با کفش های شما طی می کنیم تا فراز و نشیب های مسیر منحصربه فردتان را بشناسیم.

مشاوران تحصیلی دپارتمان بارسا، از دبستان تا کنکور را یک مسیر ممتد می بینند که موفقیت در کنکور سراسری، قرار است تنها یکی از نتایج آن باشد. افزایش کیفیت زندگی، خودشناسی و آرامش و سلامت روانشناختی دانش آموزان، در کنار شکوفا شدن استعدادها و پیشرفت در علایق شخصی، برای ما اهمیت فراوانی دارد. بنابراین در خدمات مشاوره تحصیلی بارسا قرار نیست زمان و زندگی شما برای درس خواندن اشغال شود. برعکس، ما تلاش می کنیم سرعت و مهارت یادگیری و حافظه دانش آموزان را افزایش دهیم تا بتوانند در یک زمانبندی منطقی، پیوسته درس بخوانند و کمترین فشار و استرس ممکن را تجربه کنند.

سوالات متداول

1_ برای کنکور تجربی از چه زمانی شروع کنیم ؟

مهمترین کار شما شروع کردن هست ، در هر پایه و مقطعی که هستید تلاش کنید تا مطالعه با کیفیتی داشته باشید. اشتباه اکثر دانش آموزان دیر شروع کردن است. شما از متوسطه اول تلاش کنید تا بر مهارت های یادگیری و مطالعه تان کار کنید، تمرکز تان را افزایش دهید، بر دروس تسلط کامل داشته باشید تا آماده شروع متوسطه دوم باشید.

2_ منابع درسی را چگونه انتخاب کنیم ؟

انتخاب منابع درسی با کمک مشاور تحصیلی و یا دبیر شما باید صورت بگیرد، منابع درسی متعددی وجود دارد ولی همه کتاب ها مناسب شما نیست، انتخاب کتاب های درسی باید با توجه به شرایط درسی شما و سطح درسی که دارید انتخاب شود بنابراین حتما از مشاور متخصص راهنمایی بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه بارسا
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ده رشته برتر کنکور تجربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز