خوشمزه ترین غذاهای محلی بندرعباس در نوروز

معرفی خوشمزه ترین غذاهای محلی بندرعباس در نوروز
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از لذت‌های سفر به بندرعباس در کنار مناظر دیدنی و سواحل چشم‌نواز آن بدون شک چشیدن طعم غذاهای خوش‌طعم و خوش آب و رنگ این منطقه است. غذاهای مربوط به این خطه به دلیل استفاده از ادویه‌جات و مواد غذایی منحصر به فرد خود توانسته در بین مهمانان و گردشگرانی که در نوروز این منطقه را برای سفر انتخاب می‌کنند جا باز کند. همچنین این غذاها به دلیل مراودات فرهنگی این بندر با مردم کشور هند پر از چاشنی و طعم‌های شبیه به غذاهای هندی است.

کاماپرس در این گزارش، خوشمزه ترین غذاهای محلی بندرعباس در نوروز را معرفی می‌کند.

1-گبولی گوشت

گبولی گوشت، یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که پر از ادویه بوده و با عطر و طعم بی‌نظیر باعث می‌شود که مزه آن برای مسافران نوروزی ماندگار شود. در تهیه این غذای محلی هرمزگان، ادویه‌هایی مانند فلفل، هل، لیموعمانی، ادویه‌های مخصوص جنوبی، چوب دارچین و میخک استفاده شده است. همچنین مواد تشکیل‌دهنده آن هم گوشت گوسفندی (البته برخی به جای گوشت مرغ را ترجیح می‌دهند)، برنج، نخود، سیب‌زمینی و پیازداغ است.

1-گبولی گوشت

2-کلمبا

کلمبا یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بندرعباس است که مانند اکثر غذاهای این منطقه با ماهی درست می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از استخوان ماهی خوشتان نمی‌آید، این غذا بسیار مناسبتان است زیرا با ماهی بدون استخوان و گندم پرک درست می‌شود. به همین دلیل هم هست که این غذا بسیار مغذی و خوشمزه است. علاوه بر آن به دلیل استفاده از سبزی‌های معطر و مخصوص، عطر بسیار خوشبویی دارد که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-کلمبا

3-زیبون

زیبون یکی از معروف‌ترین و خوش‌طعم‌ترین غذاهای بندرعباس است که در بین مسافران نوروزی طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه این غذا به این صورت است که ماهی را با مواد خوش‌طعم ته قابلمه می‌گذارند و روی آن برنج می‌ریزند تا پخته شود. این غذا هم برای مهمانی‌ها و هم برای دورهمی‌های خودمانی می‌تواند یک انتخاب خوش‌مزه و مناسب باشد.

3-زیبون

4-هواری

یکی از غذاهای محلی هرمزگان با طعمی لذیذ و فراموش‌نشدنی هواری است. در این غذا انواع سبزی‌ها مانند شوید، شنبلیله، سبزی‌های خوشمزه جنوبی و گشنیز به کار رفته که در کنار ماهی یا میگو و انواع ادویه، عطر و طعم بی‌نظیری به این غذا بخشیده است. جالب است بدانید که این غذا در شهر بندرعباس طرفداران بی‌شماری دارد و اگر با ماهی درست شود به آن هواری ماهی و اگر با میگو شوده به آن هواری میگو می‌گویند.

4-هواری

5-مهیاوه

این غذا که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای بندرعباس به شمار می‌رود با اسم‌های مختلفی مثل مهیابه، موه، مهوه، ماهیاوه یا مهیوه شناخته می‌شود. در تهیه این غذا ماهی موتو یا ساردین به کار رفته و برای تهیه آن از ادویه‌هایی مانند خردل و زردچوبه استفاده شده است. البته این ادویه‌ها را بعد از اینکه ماهی را در محلول آب و نمک در یک ظرف و زیر نور آفتاب به مدت ۲۰ تا ۳۰ روز خواباندند، به آن اضافه می‌کنند تا طعم این غذا همانی شود که باید باشد.

5-مهیاوه

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز