بهترین پشمک یزد را از کجا بخریم؟

بهترین پشمک یزد را از کجا بخریم؟
لست سکند

یزد، شهری غرق در تاریخ و فرهنگ بوده که مجموعه‌ای لذت‌بخش از سوغاتی‌ها را ارائه می‌دهد؛ سوغاتی‌هایی که نشان‌دهنده میراث غنی این شهر تاریخی است. سوغاتی‌های یزد که به دو دسته شیرینی‌های سنتی و صنایع‌دستی تقسیم می‌شوند، حس و حال این شهر باستانی را به مسافران القا می‌کنند. گشت‌وگذار در بازارهای قدیمی یزد نه‌تنها به شما امکان خرید این سوغاتی‌ها را می‌دهد، بلکه نگاهی اجمالی به شگفتی‌های معماری و تاریخ پنهان در خیابان‌های هزارتوی این شهر زیبا را نیز به شما نشان خواهد داد.

کاماپرس در این گزارش، در مورد بهترین پشمک‌فروشی‌های یزد اطلاعات کاملی ارائه می‌کند.

1-شیرینی حاج خلیفه رهبر یزد

قنادی حاج خلیفه رهبر یزد به عنوان نمادی از سنت در قلب یزد شناخته می‌شود. این شیرینی‌فروشی با بیش از یک قرن فعالیت نه‌تنها به عنوان یکی از مشهورترین قنادی‌های یزد شناخته شده، بلکه در سراسر کشور نیز جایگاه خوبی را برای خود دست‌وپا کرده است. شیرینی‌فروشی حاج خلیفه رهبر با داشتن سه شعبه و ۵۰۰ نیروی کار، مظهر میراث شیرینی‌پزی یزد است. در داخل ویترین‌های آن، مشتریان با مجموعه‌ای از شیرینی‌های سنتی یزد، از جمله باقلوا، قطاب، پشمک و حاجی‌بادام مواجه می‌شوند که هر کدام بادقت و ظرافت کامل تهیه شده‌اند. این قنادی دارای سه شعبه رسمی است که در میدان میرچخماق، بلوار جمعه و صفایی قرار دارند.

شیرینی حاج خلیفه رهبر یزد

2-شیرینی بهشت یزد

قنادی بهشت یزد که در شهر یزد قرار دارد، مجموعه‌ای خوش رنگ و لعاب از شیرینی‌ها را برای خوش‌طعم کردن ذائقه‌ها عرضه می‌کند. بهشت یزد که به‌خاطر طعم بی‌نظیر شیرینی‌هایش شهرت دارد، مأمنی برای دوستداران غذاهای سنتی است. در این شیرینی‌فروشی انواع شیرینی‌های سنتی مانند زولبیا و بامیه، پشمک و شیرینی‌های امروزی جذاب مانند کیک و کلوچه، یافت می‌شود. قنادی بهشت یزد که در بلوار خاتمی نزدیک دبستان فرهنگ واقع شده، مشتریان خود را به لذت‌بردن از طعم‌های لذیذ شیرینی‌های یزد دعوت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

شیرینی بهشت یزد

3-شیرینی سنتی یزد

شیرینی‌ سنتی یزد گواهی بر میراث غنی شیرینی‌پزی یزد است که سنت، صنعت و نوآوری را در کنار هم ارائه می‌دهد. شیرینی سنتی یزد از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۶۹، زمانی که پایه‌های تولید خود را با تنها ۶ پرسنل و شرکای مجرب ایجاد کرد، به یک مؤسسه مشهور با بیش از ۸۰ پرسنل سخت‌کوش و بیش از ۱۰۰۰۰  مترمربع فضا تبدیل شده است. این شیرینی‌فروشی با استقبال از فناوری مدرن و درعین‌حال احترام به تکنیک‌های قدیمی، ارزش‌ها و تجربیات پیشینیان خود را حفظ کرده و اطمینان می‌دهد که هر شیرینی بادقت و اصالت خود تهیه می‌شود. شیرینی‌ سنتی یزد با طعم‌ها و کیفیت‌های استثنایی خود و با تخصص در پخت خوراکی‌هایی مانند قطاب، باقلوا، پشمک، کیک یزدی، حاجی‌بادام و لوزبیدمشک ذائقه‌ها را به وجد می‌آورد.

شیرینی سنتی یزد

4-شیرینی عروس کویر یزد

شیرینی‌فروشی عروس کویر یزد یکی دیگر از معروف‌ترین شیرینی‌فروشی‌های شهر یزد به شمار می‌رود که در آن انواع شیرینی‌های سنتی یزدی مانند باقلوا، قطاب، پشمک، حاجی بادام و سایر تنوعات شیرینی‌های محلی عرضه می‌شود. این شیرینی‌ها با طعم‌ها و عطرهای بی‌نظیر خود، بازدیدکنندگان را از داخل و خارج از ایران به خود جذب می‌کنند و افرادی که به یزد سفر می‌کنند، حتما از این قنادی سنتی یزدی به عنوان یکی از مقصدهای خرید تنقلات و سوغات شهر دیدن می‌کنند. این شیرینی‌فروشی در بلوار دهه فجر، ابندای بلوار علامه جعفری یزد قرار دارد.

4-شیرینی عروس کویر یزد

5-شیرینی آ بی بی یزد

شیرینی‌فروشی آ بی بی یکی از معروف‌ترین قنادی‌های یزد است که با تلاش و پشتکار فراوان در این سال‌ها توانسته نام و برند خود را در داخل و خارج از یزد شناخته‌شده کند و به عنوان یک جایگاه اصلی برای خرید شیرینی‌های سنتی یزد به‌شمار آید. در این قنادی شیرینی‌های سنتی یزدی مانند باقلوا، قطاب، پشمک و … با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید می‌شود که مورد توجه و رضایت مشتریان خود قرار گرفته است. این شیرینی‌فروشی در خیابان طالقانی، بعد از کوچه 13 قرار دارد.

4-شیرینی عروس کویر یزد

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بهترین پشمک یزد را از کجا بخریم؟

  1. افشین شمشیری گفته:

    درود بر استادان و قنادان یزد . واقعا بی نظیر هستند همه شیرینی‌های یزد . من بیشتر قطاب و حاجی بادام و پشمک رو دوسدارم. و همه سوغاتی های که میبرم شیرینی یزدی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز