خوشمزه ترین غذاهایی که در تور سوئیس باید امتحان کرد

تور سوئیس -کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سوئیس با چشم‌اندازهای دیدنی و جذاب خود سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر دنیا است. در کنار مناظر و طبیعت بکر، فرهنگ مردم این منطقه و غذاها و دسرهای آن‌ نیز در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع غذاهای سوئیسی که در تور سوئیس می­‌توان آنها را تجربه کرد، پرداخته است.

بیرچر موسلی

بیرچر موسلی که یکی از غذاهای مقوی و سالم سوئیسی به شمار می‌رود، توسط یکی از دکترهای سوئیسی در سال ۱۹۰۰ اختراع شد و علت آن هم این بود که بیماران این دکتر از این غذای مقوی بخورند و خیلی زود بهبود یابند. در این غذا از ترکیبات مختلفی مثل میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات استفاده شده که همین ترکیبات، مقوی بودن این غذا را چندین برابر کرده است. این غذا در سوئیس بیشتر در وعده‌های صبحانه و شام سرو می­شود که در تور سوئیس نیز می­‌توان آن را امتحان کرد.

غذاهای سوئیسی - کاماپرس

فوندوی پنیر

فوندوی پنیر که یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه سوئیسی به شمار می‌رود، در جمع های خانوادگی همیشه پای سفره است. ماده اصلی این غذا پنیر آب شده به همراه سیر و آرد ذرت است که ترکیب همین سه قلم، طعم بی‌نظیری به آن بخشیده است. این غذای خوش‌طعم شیوه سرو متفاوتی دارد؛ به این صورت که آن را در یک ظرف سرامیکی می ریزند و در زیر آن یک وارمر روشن می‌کنند تا گرم بماند و پنیر موجود در آن خاصیت کشسانی خود را حفظ کند. این غذا معمولا با تکه‌های کوچک نان سرو می‌شود که همراه با فوندو، یک ترکیب بی‌نظیر می‌شود و در تور سوئیس نیز می­‌توان آن را امتحان کرد.

راز آسمان پایتخت

2-فوندوی پنیر

راکلت

راکلت که یکی از معروف‌ترین خوردنی‌های سوئیسی به شمار می‌رود، در واقع یک پنیر محلی است که بو و طعم آن تا مدت‌ها زیر زبان باقی می‌ماند و یک تجربه بسیار لذیذ را رقم می‌زند. روش خوردن این پنیر به این صورت است که آن را روی کوره می‌گذارند تا آرام آرام آب شود و بعد در کنار آن مواد خوراکی دیگری مثل سیب‌زمینی پخته شده، پیاز خرد‌شده و ترشی سرو می‌شود. البته بعضی وقت‌ها هم این غذا را با سیب‌زمینی و قارچ ترکیب می‌کنند که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند  و در تور سوئیس نیز می­توان آن را امتحان کرد.

3-راکلت 

رستی

رستی یکی از غذاهای معروف سوئیسی است که بسیار خوشمزه بوده و با سیب زمینی درست می‌شود و به همین دلیل طرفداران سیب زمینی سرخ کرده، آن را بسیار دوست دارند. این غذا در ابتدا در سفره کشاورزان بود، ولی کم‌کم جای خود را در سفر‌ه‌­های مردم سوئیس باز کرد و به یکی از غذاهای معوف و لذیذ این کشور تبدیل شد. برای درست کردن این غذا باید سیب زمینی‌ها را کاملا سرخ کرد و در صورت نیاز می‌توان از مواد دیگری مثل گوشت، پنیر و سبزیجات هم استفاده کرد تا مقوی‌تر شود. در تور سوئیس نیز می­‌توان این غذای لذیذ را میل کرد.

4-رستی

ریزوتوی زعفران

استفاده از زعفران در غذاها فقط مختص ایران نیست و در سوئیس نیز با زعفران غذاهای خوشمزه و سنتی زیادی درست می‌کنند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها غذای سنتی ریزوتو است که برای تهیه آن، علاوه بر زعفران می‌توان از سوسیس و چاشنی‌های دیگر هم استفاده کرد. برای درست کردن ریزوتوی زعفران، برنج ریزوتو با حرارت کم با موادی مثل پیاز، پنیر و زعفران پخته می‌شود و ترکیبی فوق‌العاده از طعم، بو و رنگ خلق می‌شود. در تور سوئیس می­‌توان این غذای خوشمزه را میل کرد.

5-ریزوتوی زعفران

رزرو تور سوئیس با «ققنوس»

آژانس هواپیمایی ققنوس با بیش از 40 سال سابقه در طراحی و مدیریت انواع تورهای جهان‌گردی و ایران‌گردی، انواع تورها را با شرایط و قیمت‌های متنوع عرضه می‌کند. علاقه­‌مندان برای اطلاع بیشتر از انواع تورهای آژانس هواپیمایی ققنوس می‌توانند با شماره‌ تلفن‌­های 22644607 – 021، 91009000 – 021 و 24525 – 021 تماس بگیرند یا به صورت حضوری به شعبه این آژانس واقع در تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه، طبقه 6، واحد 6 مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ققنوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز