خانواده سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را بیشتر بشناسید

سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد که هر نوع با درجات مختلف ریسک پذیری همراه است و هر فرد یا نهادی با توجه به شرایط، امکان استفاده از تصمیمات سرمایه گذاری را دارد. مسلما هدف سرمایه‌گذاران، رشد و توسعه دارایی و بهره مندی از منافع آن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سرمایه گذاران شاید سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگهداری کرده و از سوددهی آن بهره ببرند. البته گروهی هم به دنبال سود مقطعی و کوتاه مدت هستند و در مدت کمی سبد پرتفوی خود را تعدیل می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌های سرمایه گذاری در دسته‌ای هستند که به ریسک پرتفوی خود توجه داشته و به دنبال سهام‌های سودده هستند. زیرا این مجموعه‌ها باید منافع سرمایه گذاران خود را حداکثر کنند. شرکت «سرمایه گذاری گروه توسعه ملی» یکی از این شرکت‌ها است؛

از سرمایه گذاری بانک ملی تا گروه توسعه ملی

این شرکت کار خود را با عنوان سرمایه گذاری بانک ملی ایران شروع کرد تا اینکه در سال 1389 به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تغییر عنوان داد. دوره 30 ساله فعالیت این مجموعه پر از فراز و نشیب است، اما ماحصل این تجارب در سودآوری و گستردگی خدمات زیرمجموعه‌های آن به خوبی دیده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

زیرمجموعه‌های توسعه ملی انواع متنوع محصولات و خدمات از صنایع غذایی و شوینده تا خدمات مالی و سرمایه گذاری را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. «خانواده بزرگ گروه توسعه ملی» به دنبال خدمت رسانی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و افزایش سهم بیشتر در تولید ناخالص ملی و توسعه اقتصادی کشور بوده و هستند.

شرکت‌های نوآوران توسعه ملی، پتروشیمی زند، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار و 5 شرکت صنعتی دیگر عضو خانواده گروه توسعه ملی محسوب ‌می‌شوند. این شرکت با مدیریت امیر تقی‌خان تجریشی و تلاش 12 هزار و 741 کارمند در تمامی مجموعه‌های خود، سودآوری مناسبی برای سهامدارانش دارد.

سود 47 هزار میلیاردی برای سهام وبانک!

این مجموعه کار خود را با سرمایه اولیه 100 میلیارد ریالی شروع کرد. سرمایه این گروه طی چند دوره افزایش پیدا کرد و اکنون به 27 میلیارد و 250 میلیون ریال سرمایه رسیده است. «وبانک»، نماد سهام این مجموعه، در حال حاضر ارزش بازاری 235 هزار و 440 میلیارد ریالی دارد.

بانک ملی ایران، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کار افتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها و شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیشترین سهام این مجموعه را در اختیار دارند.

این شرکت با پرتفویی که شامل صنعت محصولات شیمیایی، غذایی و آشامیدنی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و صنعت سیمان می‌شود، توانسته سود خالص 47 هزار و 46 میلیارد و 834 میلیون ریالی را برای سهامدارانش محقق کند. ارزش بازاری سرمایه گذاری‌های این مجموعه در پایان سال مالی 1399، میزان 332 هزار و 534 میلیارد و 184 میلیون ریال اعلام شد.

دغدغه‌ها و اقدامات گروه توسعه ملی

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، مسئولیت اجتماعی شرکت را بخشی از اخلاق کسب و کار به حساب می‌آورد. ضمن اینکه بر ایفای نقش خیرخواهانه و اخلاقی هم تاکید دارد. در همین راستا، این گروه تا کنون به حمایت‌های ارزشمند فرهنگی، همراهی گسترده برای مبارزه با کرونا، درختکاری و مواردی این چنینی پرداخته است. البته شرکت‌های زیرمجموعه نیز برای ایفای مسئولیت اجتماعی و اخلاقی خود گام‌های مهمی را در مناطق مختلف کشور برداشته‌اند.

در آخرین روزهای سال گذشته، این مجتمع چند رشته‌ای تفاهمنامه‌ای با بانک ملی ایران منعقد کرد که به وسیله آن تکلیف بدهی این شرکت به سهامدار عمده‌اش مشخص شد.

این شرکت در یازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، 5 جایزه دریافت کرد و با درخشش زیادی در این رویداد ظاهر شد. این روند در سال جاری هم ادامه دار بود. روابط عمومی این مجموعه جایزه برنامه ریزی صنعت روابط عمومی را از پنجمین جشنواره صنعت روابط عمومی ایران کسب و به زمره دستاوردهای خود اضافه کرد.

مرتبط با : سرمایه گذاری گروه توسعه ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز