حساب های مشتریان فاقد کد شهاب مسدود می شود

بانک ملی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پژوهشکده پولی و بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ساماندهی حساب‌های بانکی، تکمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانکی، افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فعال کشور اعلام کرد تا تمامی خدمات بانکی به سپرده گذاران منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) خواهد بود و بر همین اساس بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید ضمن قطع خدمات بانکی، حساب مشتریانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آن‌ها در شبکه بانکی صادر نشده، مسدود خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس اعلام کمیته عالی مبارزه با پولشویی بانک ملی ایران، دسترسی به حساب های مشتریان حقیقی فاقد کد شهاب از پایان مردادماه غیرممکن خواهد بود. این بانک اعلام می دارد در پایان مرداد ماه 1399، انسداد حساب های مشتریان حقیقی فاقد کد شهاب عملیاتی می شود و پس از مدت مذکور، دسترسی به این حساب ها امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است. مشتریانی که پس از مراجعه به این سایت و بازوی بله متوجه شدند هنوز کد شهاب ندارند، می توانند با مراجعه به شعب بانک با تکمیل اطلاعات خود، آن را دریافت کنند.

bmi.ir (https://bmi.ir/fa/shahab)

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک ملی
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز