تیرآهن دست دوم بخریم؟ + قیمت تیرآهن سایز 27

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خرید تیرآهن دست دوم یکی از راه‌های کمتر کردن هزینه‌های صنعت ساخت و ساز است که امروزه به علت بالارفتن قیمت تیرآهن سایز 27 و سایر اندازه‌های آن، بسیاری از افراد به آن فکر می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حال سوال این است که باوجود اینکه خرید تیرآهن دست دوم از هزینه‌ها می‌کاهد، اما آیا می‌توانیم از تیرآهن‌های دست‌دوم در صنعت ساختمان‌سازی استفاده کنیم؟ اصلا تیرآهن دست دوم چیست؟

تیرآهن دست دوم

تیرآهن‌های دست دوم، به‌طورکلی دسته‌ای از آهن‌ها هستند که در یک ساختمان یا صنعت استفاده شده و دوباره وارد چرخه سودآور خرید و فروش می‌شوند. تیرآهن‌های دست‌دوم در بیشتر مواقع دچار زنگ‌زدگی هستند و باتوجه‌ به این‌که به‌طور کلی این فلز در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود زیر بار فشار مقاومت آن کمتر شده و اثرات زیادی از خمش و کرنش روی آن مشاهده می‌شود.

متخصصین و مهندسین علم عمران معمولا توصیه می‌کنند که از تیرآهن دست دوم استفاده نشود چراکه استفاده مجدد از آن یک مسئله خطرساز است و بهتر است در زمان ساخت سازه‌هایی مثل آپارتمان از این موضوع صرف نظر شده و از فلزات نو استفاده شود. اما اگر لازم باشد که از تیرآهن دست دوم استفاده شود، برخی نکات باید در نظر گرفته شوند؛

راز آسمان پایتخت

تیرآهن دست دوم در هر سایزی مانند تیرآهن سایز 27 برای استفاده در سازه‌ها باید توسط یک متخصص بررسی و آنالیز شود. فلز باید فاقد خوردگی و ایرادهای اساسی باشد. در غیر این صورت باید بازیافت شده و مجدداً به همان چرخه تبدیل به فلز ذوب شده بازگشته و دوباره با اضافه‌کردن درصدی از دیگر ترکیبات تبدیل به یک فلز نو شود. همچنین باید توجه داشت که جوش خوردگی مشهودی نباید روی فلز دست‌دوم وجود داشته باشد.

به هرروی، این تیرآهن‌ها زمانی خریدشان منطقی است که در کاربردهای کم‌خطر و کم‌ریسک از آن ها استفاده شود. چراکه مهندسان توصیه می‎کنند که به‌هیچ‌عنوان از آهن‌های دست‌دوم در ساختمان‌سازی مسکونی و تجاری بخصوص در مناطقی که خطر گسل و زلزله وجود دارد استفاده نشود.

با این حال، بالارفتن قیمت یکی از عواملی است که عده زیادی را مجاب می‌کند که نسبت به خرید فلزات دست‌دوم اقدام کنند. زیرا در عرضه‌های روز فلزات نو و تازه تولید شده معمولاً قیمت بسیار بالاست اما از آن روز که استفاده از تیرآهن دست دوم خطرناک است، بهتر است ابتدا قیمت نوی آن را استعلام شود.

در ادامه این مطلب قیمت تیرآهن و انواع آهن آلات دیگر از جمله تیرآهن سایز 27 قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز