تجهیزات لازم برای کترینگ و کافی شاپ

لست سکند

کترینگ‌ها، مکانی برای طبخ و آماده کردن غذا در یک محل و سرو آن در محل دیگر و آشپزخانه‌ها به سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی برای راه‌اندازی نیاز دارند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از روابط عمومی شرکت ناب‌زیست، از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در تالارها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ، فودکورت‌‌ها یا مکان‌هایی شبیه رستوران و … استفاده می‌کنند.

تجهیزات صنعتی به تجهیزات آماده‌سازی، پخت و پز، برودتی، حمل و نقل و … تقسیم می‌شود.

از تجهیزات آماده‌سازی تا نگهداری و سرو غذا

اولین دسته از گروه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، نوع آماده سازی آن است که به فراهم کردن لوازم مورد نیاز جهت طبخ غذای مورد نظر به کار می‌رود. از جمله این ابزار می‌توان به کباب زن، سیب زمینی خلال کن و سماور اشاره کرد. این گروه، جزو مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می‌روند.

راز آسمان پایتخت

نوع دوم تجهیزات آشپزخانه صنعتی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، تجهیزات پخت و پز است. از این تجهیزات در پخت و طبخ پیش غذا و دسر استفاده می‌شود. اجاق گاز، دستگاه گریل، دم کن، پلوپز و .. اصلی‌ترین ابزار این گروه هستند.

تجهیزات برودتی که جهت سرد نگه‌داشتن مواد غذایی بکار می‌رود. این گروه نیز در تجهیزات آشپزخانه صنعتی اهمیت ویژه‌ای دارند، زیرا که بعضی از غذاها باید قبل از سرو، سرد شوند و بعضی در زمان پخت باید بیشتر در آن مکان برای نگهداری باشند.

رستوران‌ها و کافی شاپ و تالارها برای حمل بار خود نیاز به تجهیزات حمل و نقل نظیر تریلی حمل باردارند. در هنگام خرید این وسیله باید دقت کافی داشت، زیرا که محکم بودن آن‌ها برای جابجاکردن مواد اهمیت دارد.

اهمیت کیفیت تجهیزات شستشو و تهویه

در این‌گونه مکان‌ها، به دلیل جعیت زیاد، ظروف زیادی استفاده می‌شود و شستن آن نیاز به تجهیزات صنعتی بادوام بالا دارد. سینک و انواع ماشین ظرفشویی، برای شستشو این ظروف کاربردی هستند؛ حتی می‌‌توان درجه حرارت و گرما را در این دستگاه‌ها تنظیم کرد.

برای تجهیز کردن مکان کافی‌شاپ‌ها، باید از وسایلی نظیر مخلوط کن، همزن، دستگاه آسیاب قهوه، یخ خرد کن، آبمیوه‌گیری استفاده کرد. شاید تهیه و آماده سازی آن هزینه زیادی داشته باشد، ولی عمر طولانی‌تری دارند.

شرکت ناب‌زیست فعالیتش را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد. تمرکز اصلی این مجموعه بر طراحی و ساخت سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب است. از خدمات این شرکت می‌توان به طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، کانتر گرم و سرد، ساخت و تولید انواع مخزن پلی اتیلن، ساخت دیزل ژنراتور و بوستر پمپ، تولید محصولات تهویه مطبوع نظیر برج خنک‌کننده اشاره کرد.

مرتبط با : ناب زیست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز