تابستان روزی چند لیوان آب بنوشیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوای طی روزهای اخیر، در نظر داشتن برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند در پیشگیری از بروز گرمازدگی در افراد تاثیرگذار باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، دکتر حسن نوری معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور ضمن هشدار در رابطه با خطرات کاهش سطح املاح در بدن در پی گرمازدگی، گفت: کلیه واکنش‌ها و عملکرد بدن به سطح سدیم و پتاسیم بستگی دارد، لذا توجه به تامین آب، نمک و مواد معدنی مورد نیاز بدن در روزهای گرم سال ضروری است.

وی با بیان اینکه سطح گرمازدگی و خطر آن در گروه‌های مختلف متفاوت است، ادامه داد: پرخطرترین گروه مادران باردار هستند، چراکه بخش زیادی از خون و مایعات بدن در دوران بارداری صرف نگهداری از جنین می‌شود. گروه دوم کودکان هستند چون نسبت آب مورد نیاز به کل وزن بدن در اطفال  بیشتر از بزرگسالان است. سالمندان نیز به خاطر وجود بیماری‌های زمینه‌ای و مصرف داروهای خاص گروه پرخطر بعدی را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نوری با اشاره به برخی علایم گرمازدگی مثل ضایعات پوستی، گرفتگی عضلات و تب و بی حالی، به مردم توصیه کرد: تا جای ممکن از منزل خارج نشوید و در محیط‌های خنک و دور از نور مستقیم آفتاب بمانید.

وی همچنین اکیدا نسبت به ماندن کودکان در خودروی در بسته طی روزها و ساعات گرم تابستان هشدار داد و گفت: عدم توجه به این مساله سالیانه چندین قربانی می‌گیرد.

معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور با اشاره به تعریق بالای بدن در روزهای گرم و در پی آن کاهش سطح آب و مواد معدنی مورد نیاز، ادامه داد: مصرف روزانه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در تابستان مناسب است. البته اگر از منزل خارج شویم میزان مورد نیاز آب بدن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تابستان روزی چند لیوان آب بنوشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز