در روزهای گرم تابستانی چی نخوریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کارشناسان برای پیشگیری از گرمازدگی پیشنهادات و راهکارهایی همچون عدم قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب و پوشش مناسب یعنی استفاده از لباس‌های خنک و رنگ روشن را پیشنهاد می‌کنند. با این حال نوع تغذیه افراد در طی روزهای گرم سال نیز نقش تعیین کننده‌ای در تضمین سلامت ایفا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شبنم دالوند رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از خوردن نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین‌دار در روزهای گرم خودداری شود، گفت: این نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث از دست دادن آب و مایعات بدن شود.

وی با اشاره به فرایند طبیعی تعریق برای خنک شدن بدن، ادامه داد: در نتیجه تعریق حجم بالایی از آب بدن از دست می‌رود. بنابراین فارغ از اینکه چقدر فعال هستید، مایعات فراوان بنوشید و برای نوشیدن آب منتظر تشنه شدن نمانید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه در فرایند تعریق همچنین نمک و مواد معدنی را از بدن خارج می‌شود، گفت: برای جبران این مساله، نوشیدنی حاوی مقدار اندکی نمک با کمی لیمو ترش همراه خاکشیر یا تخم شربتی تهیه کرده و مصرف کنید.

به گفته وی، افراد دارای دیابت، فشار خون بالا یا سایر بیماری‌های مزمن، بهتر است از مصرف نمک اجتناب کرده و کمی آبلیمو و خاکشیر یا تخم شربتی مخلوط کرده و با آب بنوشند. همچنین مصرف میوه‌ها و به ویژه سبزیجات به تامین آب بدن کمک می‌کند.

دالوند در پایان تاکید کرد: مصرف بالای پروتئین‌های حیوانی، شکلات، قهوه و شیرینی نیز به کم آبی بدن منجر می‌شود. بنابراین باید از مصرف بیش از حد این مواد در روزهای گرم سال اجتناب شود.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “در روزهای گرم تابستانی چی نخوریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز