بورس به دولت جدید روی خوش نشان داد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاخص کل بورس امروز را با رشد 17 هزار و 716 واحدی به پایان رساند. به این ترتیب شاخص کل به یک میلیون و 375 هزار و 612 واحد رسید. اما شاخص هم وزن کاهشی شد و در کانال 400 هزار و 690 واحدی قرار گرفت. در کل سیگنال دولت جدید به بازار بورس مثبت بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز یک میلیون و 82 هزار و 339 معامله با ارزش 75 هزار و 201 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. «فارس»، «میدکو» و«شستا» سه نمادی بودند که بیشترین اثر را بر شاخص کل داشتند. در بازار امروز گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو شاخص‌ترین گروه‌های صنعتی بودند.

«فرابورس»، «میدکو» و «شاراک» بیشترین خالص خرید حقیقی و «وتجارت»، «پارسان» و «فملی» بیشترین خالص خرید حقوقی را در یک روز اخیر داشتند. بیشتر از 115 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار بورس اتفاق افتاد.

راز آسمان پایتخت

شاخص کل بورس از دو میلیون بالاتر می‌رود

بنا بر اعلام حسین ارجلو، کارشناس بازار مالی، اقتصاد ایران همچنان منتظر نتیجه برجام است. اگر تحریم‌ها رفع نشوند و تورم اوج بگیرد، ابتدا بازار دلار، سپس طلا و در مرحله آخر بورس تحرکات افزایشی از خود نشان خواهد داد. به گفته این کارشناس مالی در سال جاری، شاخص دو محدوده مقاومتی دارد. یکی محدوده یک میلیون و 750 هزار واحدی و دیگری یک میلیون و 900 هزار واحدی است. اگر شاخص کل از این دو محدوده عبور کند، احتمالا تا پایان سال مرز 2 میلیون واحد را پشت سر خواهد گذاشت.

به گفته مهدی قلی پور، دیگر کارشناس بازار سرمایه، بازار تا زمان مشخص نشدن کابینه دولت و ارائه برنامه‌ها و اهداف، ابهامات زیادی خوهد داشت؛ در نتیجه افزایش عرضه بالا می‌رود. گذشته از این، نوسانات نرخ ارز و مسائل سیاسی هم بر روی عملکرد بازار بورس در روزهای آتی اثرگذار است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز