بورس با رشد قابل توجهی به کار خود خاتمه داد

بورس کارنامه این هفته خود را با رشد صعودی بست. امروز شاخص کل بورس رشد 30 هزار و 778 واحدی را تجربه کرد و به رقم یک میلیون و 484 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم نیز با افزایش 4 هزار و 162 واحدی به محدوده 422 هزار و 331 واحد رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نمادهای «فارس»، «فولاد» و «شستا» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بازار بورس داشتند. یک میلیون و 657 هزار و 86 معامله به ارزش 201 هزار و 289 میلیارد ریال در بازار بورس امروز انجام شد. در کل، معاملات به اندازه 17.23 میلیارد سهم، حجم خورد.

طی روز جاری گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی بیشتر از 10 هزار میلیارد ریالی، بالاترین ارزش را به خودشان اختصاص دادند. پس از آن گروه‌های شرکت‌های چند رشته‌ای و شیمیایی قرار گرفتند. همچنین امروز معامله گران در بازار بورس شاهد خروج 5 هزار میلیارد ریال پول حقیقی از صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت بودند.

راز آسمان پایتخت

بازار فرابورس کشور نیز با معامله 6 میلیارد و 216 ورقه به ارزش 162 هزار و 770 میلیارد ریال، رشد خوبی داشت. شاخص فرابوس، آیفکس، 423 واحد رشد کرد و به پله 21 هزار و 212 واحدی رسید. در این بازار هم بیشترین اثر مثبت را نمادهای «پلیمر آریا ساسول» و «پتروشیمی مارون» بر شاخص فرابورس داشتند.

بازار بدون حباب بورس و عملکرد آن

به گفته حامد فلاح جوشقانی، کارشناس بازار سرمایه، بازار در شرایط فعلی هیچ حبابی ندارد. خیلی از سهم‌ها ریزشی بوده و اکنون دارای جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری هستند. در چنین شرایطی سرمایه گذاران حرفه‌ای بهتر است تک سهمی نباشند و باید تنوع بخشی در پرتفوی خود را اجرایی کتتد.

فلاح جوشقانی معتقد است که این دسته از افراد نباید رفتار هیجانی داشته و حتما از گزارش شرکت‌ها مطلع باشند. سهامداران غیرحرفه‌ای هم بهتر است تنها در صندوق‌های سرمایه گذاری خرید و فروش انجام دهند و خودشان به تنهایی اقدام به خرید نکنند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز