بهترین زمان فروش خودرو چه زمانی است؟

سلامت فنی و قیمت‌گذاری معقول، دو فاکتور مهم در هنگام فروش خودرو است. اما واقعیت این است که اگر معامله در زمان مناسبی انجام نشود، این فاکتورها تاثیر چندانی نخواهند داشت. چه بسا معامله یک خودرو با قیمت معقول و سلامت فنی کامل در زمان نامناسب موجب وارد شدن ضررهای هنگفتی به فروشنده یا خریدار می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، امروزه، با وجود رکود نسبی در بازار خودرو تقاضا برای خرید اتومبیل‌های دست دوم افزایش پیدا کرده است. اطلاع از بهترین زمان فروش خودرو به فروشنده کمک می‌کند تا ضمن به دست آوردن بیشترین سود، زمان و دردسر کمتری را برای صرف کند. در ادامه این مطلب، راهنمای بهترین زمان فروش خودرو ارائه خواهد شد.

قبل از افزایش کارکرد، خودرو را بفروشید

می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی در نگاه مشتری برای خرید خودرو پس از بررسی سلامت فنی، میزان کارکرد آن است. معمولاً خودروهایی که از مرز 160 هزار کیلومتر عبور می‌کنند، دچار افت شدید قیمتی می‌شوند. همچنین، این خودروها ممکن است به سختی فروش بروند. بنابراین، بهترین زمان فروش خودرو بر اساس میزان کارکرد، 100 هزار کیلومتر است.

فروش خودرو پیش از نیاز

اگر تا زمان نیاز به پول فروش خودرو منتظر بمانید، ممکن است مجبور شوید تا قیمت پایین‌تری را برای خودرو تعیین کنید. همچنین، احتمال اینکه پای معامله، تخفیف بیشتری به خریدار بدهید بیشتر می‌شود. بنابراین، بهتر است حتی اگر در شرایط اضطراری هستید، نیاز مالی خود را به خریدار نشان ندهید.

راز آسمان پایتخت

فروش خودرو-کاماپرس

بهترین فصل فروش خودرو

فعالان بازار خرید و فروش خودرو معتقدند که بهار و تابستان، بهترین فصل‌ها برای فروش خودرو هستند. خریداران معمولاً برای تست و خرید خودرو در فصل سرما وارد عمل نمی‌شوند. همچنین، در ماه‌های پایانی سال اغلب مردم به دنبال خرید عید، تجهیز کردن منزل و سفرهای نوروزی هستند. بنابراین، معمولاً جیب پر پولی برای خرید خودرو ندارند! با این حال باید این نکته را هم در نظر داشت که در ایامی که تعداد خودروهای فروشی افزایش می‌یابند، معمولاً قیمت ماشین کمی کاهش پیدا می‌کند. این مسئله برای فروشندگان چندان خوشایند نیست.

پیش از به خرج افتادن به فکر باشید

چنانچه هزینه‌های تعمیرات خودروی شما از توان مالی‌تان پیشی گرفت، بهترین زمان برای فروش خودرو و تعویض آن است. ممکن است بودجه کافی برای جایگزین کردن خودرو نداشته باشید؛ اما در بسیاری از موارد، فروش خودرو حتی اگر سود زیادی نداشته باشد، برای جلوگیری از ضررهای مالی بیشتر، بهترین گزینه است.

در بازار پرتقاضا خودرو را بفروشید

هنگامی که تقاضا برای خرید خودرو بیشتر می‌شود، قیمت خودروهای کارکرده نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید تا سود بیشتری از معامله داشته باشید، خودروی خود را در بازار راکد و کم تقاضا نفروشید. در حال حاضر، با توجه به روند نزولی قیمت‌ خودرو، بسیاری از خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. این مسئله باعث شده تا تقاضا برای خرید ماشین کمی کاهش پیدا کند. در نتیجه، اگر پول نیاز ندارید، بهتر است فعلاً برای فروش خودرو دست نگه‌دارید.

همراه مکانیک؛ روشی مطمئن برای فروش خودرو

همراه مکانیک به عنوان بزرگ‌ترین مرجع خرید و فروش آنلاین خودرو در ایران شناخته می‌شود. با استفاده از این بستر شما می‌توانید بدون دردسر و بدون نیاز به پاسخگویی به تماس مشتریان، خودروی خود را با قیمت مناسب بفروشید. در واقع، کارشناسان مجرب همراه مکانیک ضمن راهنمایی شما برای بهترین زمان فروش خودرو، به جای شما به تماس خریداران پاسخ می‌دهند. در نهایت، خریداران واقعی با شما ارتباط خواهند گرفت. دریافت مشاوره حقوقی در صفر تا صد فرآیند خرید و فروش ماشین از دیگر مزایای این مجموعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز