ورود بلک بری به دنیای خودرو

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودروهای مدرن و امروزی به جای تکیه بر اجزاء مکانیکی بیشتر بر برنامه‌های نرم‌افزاری تکیه می‌کنند و از سیستم تعلیق گرفته تا سیستم فرمان‌پذیری به وسیله مجموعه‌ای از کنترلگرها و سنسورها تحت مدیریت یک نرم‌افزار هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به تازگی کمپانی بلک بری که یک برند فعال در زمینه تلفن‌های هوشمند است و زمانی از اپل نیز بیشتر محبوبیت داشت اعلام کرده است که قصد دارد حضورش در صنعت خودرو را بیشتر بکند و یک سیستم عامل جدید و یکپارچه را توسعه بدهد.

آن طور که کمپانی بلک بری اعلام کرده است این نرم‌افزار جدید انواع مختلف سیستم عامل را به صورت یکپارچه در می‌آورد و روی یک پلتفرم واحد می‌ریزد. هدف این برنامه این است که در دوران عرضه خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار و ظهور خودروهایی مانند کیا EV9، یک سیستم عامل یکپارچه در اختیار خودروسازان قرار بگیرد که بتواند با هر سخت‌افزاری کار کند. وجود چنین نرم‌افزاری در دوران ماشین‌های خودران نیز می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد و یک کامپیوتر مرکزی می تواند از طریق آن همه چیز را کنترل کند.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر کمپانی‌هایی مانند تویوتا، هوندا و جنرال موتورز از برنامه نرم افزاری QNX که بلک بری پیشتر آن را تهیه کرده، استفاده می‌کنند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز