اختراع پهپاد آتش نشان خودران + جزییات

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دولت استرالیا به تازگی اعلام کرده که 3 میلیون دلار استرالیا در شرکت وریتا سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا این شرکت فناوری آتش‌نشانی هوایی توسط پهپادهای هیدروژنی و خودران را توسعه دهد. در همین راستا، شرکت وریتا کارآمدترین و کم مصرف‌ترین هواگرد هیدورژنی عمود پرواز و دور برد جهان را طراحی و تولید می‌کند که می‌تواند با توانایی‌های بی‌نظیر عملیات اطفاء حریق هوایی را متحول کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در پروژه‌ای که با حمایت و سرمایه‌گذاری دولت استرالیا پیش می‌رود، نسخه‌ای از پهپاد وریتا تولید می‌شود که توانایی مبارزه با آتش‌سوزی بوته‌ها به صورت خودران را دارد. در این پروژه دانشگاه سیدنی، شرکت میشن سیستمز (Mission Systems) و شرکت خدمات هوایی Pay  بی‌وقفه به مشارکت خواهند پرداخت تا نسخه نهایی را آماده خدمت کنند.

در مجموع، هدف نهایی این است که یک ناوگان از پهپادهای عمود پرواز خودران تولید شود که بتوانند آب را با خود به مناطق دور افتاده حمل کنند و به طور موثر آن را بر روی آتش بپاشند. این موضوع خطرات روش‌های سنتی را از بین برده و مانع آسیب رسیدن به آتش‌نشانان می‌شود.

پهپادهای وریتا بسیار دور برد هستند و هیچ‌گونه آلایندگی تولید نمی‌کنند. این پهپادها نه تنها عملیاتی موثر برای اطفاء حریق انجام می‌دهند بلکه می‌توانند عوامل زیست‌محیطی که حیات وحش را تهدید می‌کند را نیز از بین ببرند. وریتا از سوخت هیدروژن و یا برق استفاده کرده و هیچ‌گونه آلاینده کربنی تولید نمی‌کند، به این ترتیب می‌تواند جایگزینی بسیار عالی برای هواپیماهای آتش‌نشان متعارف باشد.

راز آسمان پایتخت

پهپاد وریتا 300 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و با باتری برقی 250 کیلومتر و با سوخت هیدروژن 1000 کیلومتر برد خواهد داشت. نسخه‌ای از آن نیز به صورت آمبولانس هوایی ساخته خواهد شد که می‌تواند یک خلبان، یک پزشک، یک پرستار و یک بیمار را با خود حمل کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز