با روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت آشنا هستید؟ / قیمت روز انواع دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ورزش همیشه و همه وقت لذت فراوانی دارد و خوشبختانه با وجود لوازم ورزشی مخصوص فضاهای بسته، دیگر بهانه‌ای برای کمبود وقت و عدم دسترسی به باشگاه و … باقی نمی‌ماند. دوچرخه ثابت هم یکی از دستگاه‌های پرطرفدار ورزشی است که در منزل هم می‌توان از آن استفاده کرد؛ به شرطی که روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت را بلد باشید.

به گزارش کاماپرس به نقل از جیم لند، این دستگاه برای درمان بیماری‌های عضلانی، تقویت ستون فقرات و لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی اگر از این دستگاه مفید به صورت اصولی استفاده نشود، نه تنها مفید و کارآمد نبوده، می‌تواند به بدن آسیب نیز وارد کند. در ادامه این مطلب، اصول و قوانین روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت بررسی می‌شود؛

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت

برای ورزش با دوچرخه ثابت ابتدا باید یک مکان مناسب برای استقرار این دستگاه پیدا کرد؛ محل مناسب جهت نصب دوچرخه ثابت و استفاده از آن، باید مکانی مشخص، مجزا و دور از دسترس کودکان باشد.

بعد از نصب و استقرار دوچرخه ثابت، باید محل قرارگیری زین و دسته‌ها را به نسبت قد و وزن تنظیم کرد. در صورتی که زین دوچرخه بالاتر یا پایین تر از نقطه خاصی باشد، برای استفاده لازم است که زانوها را بیش از حد معمول، خم کرد. خم کردن زیاد زانوها نشان دهنده وجود اشکال در محل قرارگیری زین است.

همچنین بالا یا پایین تر بودن دسته ها نیز موجب می‌شود که برای گرفتن آن بیشتر از حد نیاز به جلو خم شده و این امر موجب درد گرفتن کمر، گردن و شانه ها و حتی آسیب دیدن این قسمت‌های بدن می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هدف خود را مشخص کنید

برای تمرین با دوچرخه ثابت لازم است که هدف خود را مشخص کنید. اگر فرد برای ورزش هوازی، کم کردن وزن و چربی سوزی تصمیم دارد از این دستگاه استفاده کند، می‌تواند ورزش‌ها و تمرینات سبک انجام دهد و اگر ورزشکار قصد افزایش حجم عضلات داشته باشد، لازم است که فشار بیشتری بر روی عضلات وارد کند.

هنگام ورزش با دوچرخه ثابت، اگر فشار زیادی بر روی دستگیره‌ها وارد شود، یعنی دست‌ها بیشتر از پاها برای حرکت درگیر هستند و به مرور زمان درد زیادی را متحمل می‌شوند. اما هدف این دستگاه تقویت عضلات پا و شکم است؛ پس باید روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت رعایت شود.

دوچرخه ثابت-کاماپرس

کفش مناسب فراموش نشود

لازم است با توجه به نوع ورزش مورد نظر کفش مناسب بپوشید؛ کفشی که زیره یا حتی لژ داشته باشد، پوشیدن کفش لژدار مانع درد گرفتن کف پا می‌شود.

برای شروع تمرین در ۵ دقیقه ابتدایی باید بدن را گرم کرد؛ قبل از انجام ورزش سنگین بدن را گرم می‌کنند تا عضلات دچار گرفتگی نشوند. پس لازم است از ابتدا درجه دستگاه روی حالت سخت قرار ندهید و از مرحله سبک شروع کرده و به تدریج سختی تمرین را افزایش دهید.

نفس بکشید!

تنفس صحیح در هنگام ورزش بسیار مهم است؛ در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت هم نباید نفس را حبس کرد. این ورزش، هوازی است؛ پس باید اکسیژن بیشتری به عضلات برسد و به همین دلیل باید تنفس‌های طبیعی و عمیق داشت.

باید هماهنگ با هدف، قدرت دوچرخه را تنظیم کرد. مثلا اگر هدف تغییر فرم بدن باشد پس از گرم کردن، قدرت را به تدریج است از۶۰ تا ۱۲۰ رساند و در هر مرحله ۲ دقیقه رکاب زد.

*در انتهای تمرین ورزشی نیز باید پنج دقیقه بدن را سرد کرده و اجازه داد عضلات به حالت عادی و اولیه خود برگردند.

* خوب است فرد ورزشکار بداند که در هنگام ورزش با دوچرخه ثابت لازم است تمام دقت خود را به هدف، دلیل ورزش و عضلاتی که به خاطر تقویت آنها این دستگاه را انتخاب کرده باشد و دستها را با دمبل و وزنه مشغول و خسته نکند.

*اگر اطلاعات کامل و جامعی در مورد قیمت، مدل دوچرخه ثابت و نوع تمرین ندارید می توانید به یکی از فروشگاه ها و مراکز مشاوره آنلاین مانند جیم لند مراجعه کنید و از مشاوران این مجموعه راهنمایی بگیرید. جیم لند به صورت تخصصی در ارتباط با دو دستگاه تردمیل و دوچرخه ثابت فعالیت می کند. برای مشاوره و سفارش دستگاه ورزشی می توان به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و یا در شبکه های مجازی اینستاگرام، لیندکین، فیسبوک و توییتر این مجموعه را دنبال کنید.

در ادامه قیمت برخی از انواع دوچرخه ثابت موجود در فروشگاه جیم لند را مشاهده می‌کنید:

قیمت دوچرخه ثابت موجود در فروشگاه جیم لند-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : جیم لند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز