انواع ویزای توریستی کانادا

کانادا کشوری توریست‌پذیر است که هر ساله میزبان بیش از 20 میلیون مسافر از سراسر جهان است. شهروندان برخی از کشورها برای ورود به کانادا نیازی به ویزا ندارند؛ اما شهروندان ایرانی باید ویزای کانادا را دریافت کرده و سپس برای ورود به این کشور اقدام کنند. برای سفر به کانادا به صورت کوتاه مدت، متقاضی باید ویزای توریستی دریافت کند.

در این گزارش کاماپرس انواع ویزای توریستی کانادا را معرفی کرده و شیوه دریافت آن را بررسی می‌کند.

انواع ویزای توریستی کانادا بر اساس تعداد ورود

ویزای توریستی کانادا در دو نوع سینگل یا یک‌بار ورود و مالتیپل یا چندبار ورود به متقاضیان اعطا می‌شود.

با دریافت ویزای سینگل فرد می‌تواند تنها یک‌بار در زمان اعتبار ویزای خود به خاک کانادا وارد شود. به این ترتیب چنانچه فرد از خاک کانادا خارج شود، ویزای او باطل می‌شود و برای ورود دوباره به خاک این کشور آمریکایی نیاز به دریافت مجدد ویزا وجود دارد. تنها در یک صورت این قانون نقض می‌شود؛ آن هم زمانی است که گردشگر کانادا را به مقصد آمریکا، سنت پیر یا میلکون ترک کرده باشد. در این شرایط فرد می تواند بدون نیاز به دریافت مجدد ویزای کانادا وارد این کشور شود.

در ویزای مولتیپل محدودیتی برای ورود به خاک کانادا وجود ندارد. تا زمانی که ویزا اعتبار داشته باشد، فرد می‌تواند هر چندبار از خاک این کشور خارج شده و دوباره وارد شود. با ویزای مولتیپل حداکثر مدت اقامت در هر بار ورود 6 ماه تعیین شده است. پس از گذشت 6 ماه فرد می‌تواند چند ساعت از مرز کانادا خارج شده و دوباره بازگردد.

راز آسمان پایتخت

ویزای کانادا-کاماپرس

مدت زمان اعتبار ویزای کانادا

مهلت اعتبار ویزای سینگل کانادا شش ماه تعیین شده است. به این ترتیب گردشگر تنها به مدت شش ماه می‌تواند در خاک کانادا باقی بماند و در صورت اتمام این زمان باید به کشور مبدأ بازگردد. البته در موارد کمی این مدت زمان قابل تمدید است.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل کانادا 10 سال تعیین شده است. همانطور که گفته شد، در طی این 10 سال فرد ملزم است هر شش ماه ‌یک‌بار کانادا را ترک کرده و دوباره بازگردد. اعتبار گذرنامه ایرانی 5 سال است و به همین دلیل اعتباری ویزای کانادا برای ایرانیان نیز به 5 سال کاهش می‌یابد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

مدارک هویتی شامل اصل کارت ملی، اصل شناسنامه و پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار برای دریافت ویزای کانادا لازم هستند. توجه داشته باشید که در صورت اقدام برای دریافت ویزای مولتیپل، ویزا به اندازه اعتبار پاسپورت مهلت خواهد داشت.

برای سفر به کانادا نیاز است که فرد تمکن مالی خود را اثبات کند. به همین دلیل متقاضی باید حداقل 10 هزار دلار در حساب خود داشته باشد و گواهی تمکن را به زبان انگلیسی از بانک دریافت کرده و ارائه کند. به علاوه پرینت گردش حساب 6 ماه اخیر متقاضی نیز باید تحویل سفارت شود.

فرم‌های درخواست که در سایت سفارت کانادا بارگذاری شده‌اند نیز باید تکمیل شده و در پرونده ضمیمه شوند. مدت زمان صدور ویزا ممکن است تا 90 روز طول بکشد.

ویزای توریستی کانادا-کاماپرس

دریافت ویزای مولیتپل کانادا با توریک

موسسه توریک خدمات مربوط به دریافت ویزای کانادا را به مشتریان ارائه می‌کند. این مجموعه با تیم به‌روز و هوشمندی که دارد، فرایند دریافت ویزا را ساده کرده است. به علاوه این تیم خدمات مربوط به پیکاپ ویزا را نیز ارائه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت توریک به آدرس TOURIC.COM از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : توریک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز