افزایش تعرفه بلیط‌ هواپیما

بلیط هواپیما-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرانجام اصرار شرکت‌های هواپیمایی به نتیجه رسید و قرار است تعرفه بلیط‌های هواپیمایی افزایش یابد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این خبر را محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد و به رسانه‌ها گفت که با توجه به افزایش نرخ ارز و درخواست شرکت‌های هواپیمایی، این درخواست در حال بررسی است و به محض نهایی شدن اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

محمدی‌بخش در این زمینه گفت: «در حوزه نرخ بلیت هواپیما بر اساس قانون پنجم توسعه بحث شناورسازی و متعادل‌سازی را داشتیم که با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که در این دو سال پیش آمد، متوقف شد. دی ماه سال گذشته ۱۵ درصد قیمت‌ها را در مقایسه با آذرماه کاهش دادیم که این قیمت‌ها همچنان پابرجاست.

راز آسمان پایتخت

با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی و افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌هایی که این این شرکت‌ها داشتند، درخواستی برای تغییر قیمت بلیت ارائه کردند که به محض تصویب اعلام خواهد شد؛ البته این درخواست‌ها در حال بررسی است و هنوز جزئیات آن مشخص نیست و به محض نهایی شدن اعلام می‌شود».

شرکت‌های هواپیمایی ایران از تابستان ۱۴۰۱ به دنبال افزایش قیمت‌ها بودند که این درخواست با مخالفت جدی مواجه شده بود. نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها در زمینه قیمت‌گذاری در اواخر تابستان ۱۴۰۱ با شدت گرفتن سفرهایی هوایی در پی برگزاری سفر اربعین شدت یافت و اجازه افزایش خودسرانه قیمت داده نشد. با این حال به نظر می‌رسد افزایش قیمت دلار در آذر ۱۴۰۱ شوک اقتصادی را به همه وارد کرده و به همین دلیل هم قرار است قیمت بلیط هواپیمایی ایرالاین‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان هواپیمایی کشوری
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز