کدام روزهای هفته بلیط هواپیما ارزان است؟ + قیمت بلیط هواپیما تهران

لست سکند

قیمت بلیط هواپیما باتوجه به مقصد، مبدا و تاریخ پرواز متفاوت است. مثلا قیمت بلیط هواپیما تهران در روزهای ابتدایی هفته با روزهای پایانی فرق دارد. اما چه چیزهایی روی این تفاوت قیمت موثر هستند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، صبح‌های سه‌شنبه معمولاً زمانی است که خطوط هوایی کرایه‌های هفتگی خود را منتشر می‌کنند. اما برای اینکه مطمئن شویم که صندلی مورد نظر در پرواز، در دسترس قرار دارد، عصرهای چهارشنبه زمان مناسبی برای خرید بلیط است.چراکه معمولا اکثر خطوط هوایی در پایان چهارشنبه، فروش بلیط را متوقف می‌کنند تا برای پروازهای آخر هفته آماده شوند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر بخواهیم برای صندلی خود حق انتخاب داشته باشیم، بهتر است روز دوشنبه یا صبح سه شنبه آن را رزرو کنیم. در این روزها تعداد صندلی‌های موجود بیشتر است، از طرفی آنقدر هم زیاد نیست که قیمت آن‌ گران باشد.

چرا بلیط هواپیما گران می‌شود؟

معمولا شرکت‌های هواپیمایی ابتدا صندلی‌های ارزان را به فروش می‌رسانند و سپس گران‌ها را عرضه می‌کنند؛ چه پرواز چارتر باشد چه هر پرواز دیگری. بنابراین، ممکن است در نزدیکی نمایشگاه‌‌های بزرگ، تعطیلات رسمی و پرطرفدار یا اواسط هفته پروازها گران‌تر باشند. از این روست که گفته می‌شود روزهای دوشنبه (در خارج از کشور) یا شنبه، زمان مناسبی برای خرید بلیط پرواز است. همچنین قیمت بلیط هواپیما معمولاً در اواسط هفته یا اواخر شب کم بوده زیرا تقاضا برای صندلی هواپیما هم کم است.

راز آسمان پایتخت

حالا که صحبت از بهترین روزها برای خرید بلیط هواپیما شد، گفتنی است که روزهای خاصی از هفته وجود دارد که نباید پرواز خود را رزرو کنید. مثلا بلیط هواپیما تهران برای روز شنبه که یک روز کاری است، ممکن است گران باشد چراکه بسیاری از مردم به سمت پایتخت می‌ایند.

به طور کلی، زمان مناسب برای هماهنگی سفر بر اساس مقصدی است که می‌خواهید بروید. گاهی ممکن است در روزهایی از هفته بلیط هواپیما تهران گران باشد اما در همان روزها، بلیط هواپیما مشهد ارزان باشد. پس باید هم زمان را در نظر بگیریم و هم مقصد را. معمولا برای سفرهای انعطاف‌پذیر، به سادگی بلیط با قیمت مناسب پیدا می‌شود. در ادامه حداقل قیمت بلیط هواپیما تهران از شهرهای مختلف قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز