ارتقا برنامه گلکسی های قدیمی؛ گامی موثر برای بینایی سنجی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سامسونگ به منظور حفظ سلامت انسان و همچنین طبیعت، برنامه گوشی‌های قدیمی گلکسی را در جهت حفظ بینایی اشخاص دارای مشکل چشمی ارتقا داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آغاز پروژه سامسونگ درباره تغییر کاربری گوشی‌های قدیمی و استفاده از آن‌ها در بخش بهداشت چشم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از سال 2021 شروع شد. با توجه به اینکه یک میلیارد و 100 میلیون نفر در سطح جهان از ضعف بینایی رنج می‌کشند، سامسونگ این برنامه کاربردی را تدارک دید. این شرکت با همکاری سازمان جهانی پیشگیری از نابینایی و دانشگاه پزشکی یونسی، طی فرآیندی گوشی‌های غیرکاربردی گلکسی را به دوربین‌های تشخیص پزشکی «آی لایک فانداس» تبدیل کرد. قابلیت مذکور به پزشکان و افراد دیگر این امکان را می‌دهد که بینایی بیماران را بسنجند و آن‌ها را غربالگری کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نحوه کار برنامه بینایی سنجی گلکسی‌های قدیمی

با وجود همه گیری کرونا، اما این برنامه باعث شد تا بالغ بر چند هزار بیمار در کشورهای کمتر توسعه یافته مراکش، پاپوآ گینه نو و هند به خدمات بینایی سنجی و چشم پزشکی مطلوبی دست پیدا کنند.

راز آسمان پایتخت

این دوربین‌ها به واسطه برنامه تدارک دیده شده به بخش اصلی دوربین دستی آی لایک تبدیل می‌شوند، سپس به واسطه لنزی که روی آن قرار دارد، امکان عکسبرداری و تشخیص فانداس وجود دارد.

نحوه تشخیص بیماری چشمی در گوشی‌های قدیمی گلکسی به این شکل است که آن‌ها با استفاده از برنامه مربوطه و هوش مصنوعی به تشخیص می‌پردازند.

موارد استفاده از برنامه گلکسی‌های قدیمی برای بینایی سنجی

همزمان با معرفی این قابلیت، 60 عدد تلفن همراه هوشمند قدیمی گلکسی به دوربین آی لایک فانداس متصل شدند تا روند تشخیص بیماری‌های چشمی مراکش سرعت بگیرد. بر اساس آمار موجود، 2 هزار و 28 بیمار از طریق این دوربین غربالگری شده و سپس برنامه درمانی مناسب آن تجویز شد.

کشور هند هم از این موضوع مستثنی نبود و تقریبا 200 گوشی گلکسی قدیمی سامسونگ برای این موضوع به کار گرفته شدند. در این کشور هم بیشتر از هزاران بیمار غربال شدند و مورد درمان قرار گرفتند. اپتومتریست‌های محلی معتقدند که این برنامه باعث بهبود بینایی خیلی از افراد کشور هند شده است.

این برنامه در منطقه پاپوآ گینه نو اجرایی شد و به رفع مشکلات بینایی افراد زیادی کمک کرد. این برنامه باعث شده تا بینایی سنجی در سطح ملی اتفاق بیفتد و پزشکان امکان معاینه تمامی افراد و تشخیص بیماری آن‌ها را داشته باشند.

این موارد تنها بخشی از فناوری ارتقا یافته گوشی‌های قدیمی سامسونگ و خدمات آن بود. سامسونگ قصد دارد این نوع برنامه‌ها را با پشتیبانی فنی و همکاری‌های چند جانبه ارتقا دهد و بیماران بیشتری را در سراسر جهان غربالگری کند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز