ادامه فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال در 4 مرحله

لست سکند

شرایط لحاظ شده در فروش ویژه خودرو توسط دو کمپانی ایران خودرو و سایپا داد بسیاری از متقاضیان خرید خودرو را درآورده؛ این در حالی است که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادامه‌دار بودن این طرح‌ها فروش طی 4 مرحله دیگر تا پایان سال خبر داده است.

به گزارش کاماپرس، ایران خودرو و سایپا در طرح ویژه فروش خودرو که از یکشنبه آغاز شد، 11 دستگاه خودرو را به فروش گذاشته‌اند که از این میان 7 خودرو سهم سایپا و 4 خودرو دیگر نیز سهم ایران خودروست.

این فروش ویژه در حالی آغاز شده که برخلاف دیگر پیش‌فروش‌های این دو شرکت که با انتقادات بسیاری همراه بود، راه برای دستیابی دلالان به خودروهای در معرض فروش بسیار تنگ‌تر از گذشته شده است.

4 مرحله فروش ویژه تا پایان سال

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ادامه‌دار بودن طرح‌های فروش ویژه، می‌گوید: «چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت.»

محدودیت‌های اعمال شده برای کوتاه شدن دست دلالان

مهدی صادقی نیارکی ادامه داد: «شعاری که برای طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو پیش بینی شده به عنوان واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است. برای واقعی کردن تقاضا یکسری محدودیت ها وضع شده است که عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، نداشتن پلاک فعال و داشتن گواهی نامه معتبر از جمله این محدودیت هاست.»

راز آسمان پایتخت

وی توضیح داد: «محدودیت جدیدی که در حال حاضر وضع شده به خصوص در فروش فوق العاده اینکه کسی که می خواهد وارد فرآیند ثبت نام شود نباید پلاک فعال داشته باشد. این محدودیت ها باعث می شود مصرف کنندگان واقعی وارد فرآیند فروش فوق العاده شوند.»

صادقی نیارکی اظهار داشت: «طبق ضوابط کمیته خودرو در طرح فروش فوق العاده تا سه ماه خودرو به مشتری تحویل می شود. زمان ثبت نام ۵۰ درصد قیمت خودرو از فرد متقاضی دریافت خواهد شد.»

برای ثبت نام تا کی وقت داریم؟

وی با اشاره به اینکه سایت ثبت نام فروش فوق العاده تا یک هفته باز است، گفت: «هرکسی خودرو نیاز دارد و طی ۳۶ ماهه گذشته خرید نکرده و در حال حاضر پلاک فعال ندارد می تواند در این طرح ثبت نام کند. تحویل خودرو در این طرح سه ماهه است و در این مدت سود مشارکت و انصراف ندارد.»

قرعه‌کشی میان متقاضیان

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به به‌کارگیری سیاست جدید در طرح فروش خودرو، می‌گوید: «بعد از زمان ثبت نام فرصتی مهیا شده چنانچه تعداد متقاضی بیشتر از تعداد خودروهای مورد عرضه باشد بین متقاضیان با حضور مراجع نظارتی قرعه کشی انجام شود. کسانی که منتخب می شوند بقیه وجه را تکمیل و خودروی خود را در مدت سه ماه تحویل می گیرند. همچنین، افرادی که در این مرحله حائز شرایط نشدند در مدت هفت روزکاری پول آنان از طریق شبای بانکی عودت داده می شود.»

پیش‌فروش جدید خودرو؛ به‌زودی

صادقی نیارکی در پایان اظهارات خود تصریح کرد: «نیمه دوم همین ماه پیش فروش خودرو را خواهیم داشت که عدد آن قابل توجه است.»

پایان پیام

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز