آیا دختر ثروتمند ۳۶ ساله رهبر تایلند می‌شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

احزاب سیاسی در تایلند در حال نهایی کردن اسامی نامزدهای انتخابات نخست‌ وزیری هستند. در یک طرف، نام وزیر بهداشت به چشم می‌خورد و در طرف دیگر، نام بانوی ثروتمند 36 ساله،پائتونگتارن شیناواترا دیده می‌شود. انتخابات نخست‌ وزیری تایلند در تاریخ 14 می برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس و به نقل از بلومبرگ، احزاب تایلند فرصت محدودی برای معرفی نامزدهای تصدی پست نخست وزیری دارند. پس از انتخابات ماه می، نخست وزیر باید رأی اعتماد از مراسم رأی‌گیری مشترک پارلمان و سنا دریافت کند.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات تایلند، پرایوت چان-او-چا و معاونش پراویت ونگسووان – که هر دو از فرماندهان سابق ارتش هستند – از طرف حزب خودشان کاندید هستند. آنوتين چارن ويراكول، وزیر بهداشت تایلند نیز در بین کاندیداها دیده می‌شود. وی از حامیان قانون رسمی شدن مصرف حشیش در تایلند بود. وزیر بارزگانی تایلند، یورین لاکساناویسیت هم کاندیدای دیگر پست نخست وزیری است.

یکی از احزاب برجسته‌ای که در انتخابات شرکت خواهند کرد، تحت حمایت ارتش سلطنتی هستند که به تشکیلات بانکوک شهرت دارد. در مقابل، حزب اپوزیسیون فیو تای قرار دارد که از سال 2001 تا کنون، در تمام انتخابات به پیروزی رسیده است.

راز آسمان پایتخت

حزب فیو تای که تحت حمایت خانواده متمول شیناواترا و متحدان تجاری آن قرار دارد، پائتونگتارن شیناواترا 36 را به عنوان کاندید خود معرفی کرده است. اعضای ارشد حزب فیو تای امیدوارند پائتونگتارن شیناواترا بتواند قدرت ازدست‌رفته پدر و عمه‌اش را احیا کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز