آشنایی با انواع کلاس های بی ام و و تفاوت آنها

خودرو بی ام و-کاماپرس

خودروساز باواریایی BMW با شعار و ادعای نهایت یک خودرو، به تولید محصولات خود مشغول است. شاید بعضی از افراد بر این باور باشند که بی ام و در سال‌های اخیر از شعار خود کمی فاصله گرفته است، اما همچنان این برند به دلیل ظاهر اسپورت و راننده‌محور بودن، خود را از سایر رقبای آلمانی متمایز می‌داند. الگوی کلاسیک و همیشگی دیفرانسیل عقب قدرتمند و گیربکس دستی، همچنان از محبوبیت ویژه‌ای بین طرفدارانش برخوردار است. کیفیت و قدرت خودروهای این برند از عواملی است که افراد را از تعمیرات بی ام و بی‌نیاز می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع کلاس‌ بی ام و تفاوت‌های هر یک پرداخته است.

سری ­ها و مدل‌­های بی ام و

بسیاری از علاقه‌مندان خودرو به سرعت می‌توانند تشخیص دهند که که سری 3 بی ام و کوچک‌تر و ارزان‌تر از سری 5 یا 7 آن است؛ با این حال، قراردادهای نام‌گذاری می‌تواند تا حد زیادی باعث سردرگمی افراد شود. شرکت بی ام و از تعدادی از اصطلاحات مانند ایکس درایو، گرن کوپه، سری M و خط تولید اسپورت استفاده می‌کند. این برند آلمانی در حال حاضر در 10 گروه مجزا خط تولید دارد. مدل کوپه با اعداد زوج شامل سری 2، سری 4 و سری 6 و سری سدان با اعداد فرد 3، 5 و 7 مشخص می‌شود.

تفاوت سری­ های مختلف بی ام و

سری 2 بی ام و، یک مدل کوچک‌ دو در است که به صورت کوپه یا کروکی با سقف جمع‌شونده تولید می‌شود. سری 3، یک مدل جمع‌ و جور چهار در است که به صورت سدان، واگن اسپورت یا ماشین‌های گرن توریسمو تولید می‌شود. سری 4 بی ام و به صورت کوپه دو در یا کروکی با سقف جمع‌شونده یا گرن کوپه چهار در تولید می‌شود. سری 5 نیز خودروهایی با اندازه متوسط است که به صورت سدان یا گرن توریسمو تولید می‌شود. سری 6، یک مدل در دو سایز متوسط است که به صورت کوپه دو در و کروکی یا گرن کوپه چهار در یا آلپینا گرن کوپه تولید می‌شود. در نهایت، سری 7 نیز یک مدل چهار در با اندازه نسبتا بزرگ است که به صورت سدان یا سدان آلپینا تولید می‌شود.

بی ام و- کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مدل­ های مختلف بی ام و

علاوه بر سری‌های معرفی شده، بی ام و دارای چهار گروه خودرو است که با حروف نام‌گذاری می‌شوند. مدل‌های X، مجموعه‌ای از خودروهای شاسی بلند یا کراس اور است که بی ام و از آن‌ها با عنوان خودروهای اسپورت نام می‌برد. مدل Z4 به صورت رودستر دو در تولید می‌شود. مدل‌های M نیز نسخه‌هایی با کارایی بالا از محصولات بی ام و است. برای مثال، M3، یک خودرو با عملکرد بهتر از سدان سری 3 است. همچنین بی ام و I  شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبربدی مانند گرن کوپه، گرن توریسمو و آلپینا است.

گرن کوپه، نسخه چهار در یک کوپه است و انحنا و استایل یک وسیله نقلیه دو در را با داشتن چهار در نمایان می‌کند. گرن کوپه در هر دو سری 4 و 6 تولید می‌شود. گرن توریسمو نیز یک سدان چهار در است؛ با این تفاوت که عملکرد بهتری دارد. این خودرو در سری 3 و 5 تولید می­شود. آلپینا، یک شرکت مجزا از بی ام و است و با این حال به دلیل ارتباط و نزدیکی این دو برند، همه خودروهای آلپینا در خط تولید کارخانه‌های بی ام و تولید می‌شود.

شماره‌‌گذاری هر سری به شکلی انجام می‌شود که عدد بالاتر، نشان‌دهنده قدرت بیشتر موتور است. سدان 328i دارای یک موتور چهار سیلندر خطی و قدرت 240 اسب بخار است و سدان 355i به موتور شش سیلندر خطی و 300 اسب بخار شناخته می‌شود.

تعمیر بی ام و-کاماپرس

تعمیر خودروهای بی ام و در “عارفیان سرویس”

کمیاب بودن خودروهای لوکس در ایران و نایاب بودن وسایل جانبی باعث می‌شود که تعمیر ماشین BMW برای صاحبان آن دشوار باشد. مجموعه عارفیان سرویس با داشتن افراد متخصص و کاربلد قادر به ارائه خدمات مکانیکی، برقی و موتور در محل برای متقاضیان است. همچنین این مجموعه لوازم یدکی و برقی خودرو را به صورت استوک و نو از دوبی خریداری می‌کند و افراد با خیال راحت می‌توانند تعمیر ماشین BMW خود را به عارفیان سرویس بسپارند. افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://arefiyanservice.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : عارفیان سرویس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز