واکسن کرونا ۲ ماه دیگر به ایران می رسد

به گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ، یک محموله واکسن کرونا تا ۲ ماه آینده وارد ایران می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از تولید و توزیع واکسن کرونا در آمریکا و انگلیس و شروع واکسیناسیون در این کشورها، حالا خیلی از مردم ایران هم منتظر واکسن کرونا هستند. با اینکه ایران واکسن کرونا را پیش خرید کرده است اما هنوز مشخص نیست این واکسنها چه زمانی به ایران می رسد.

حیدر محمدی با اشاره به اینکه مذاکرات با شرکت‌های خارجی تولیدکننده انجام شده است، می گوید:« پیش بینی می کنیم در صورت تائید واکسن ها و تامین ارز مورد نیاز ظرف ۲ ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

میزان تامین واکسن، به میزان تولید شرکت ها بستگی دارد، از طرفی اولویت این شرکت ها کشور خودشان و در درجه بعدی کواکس است، کواکس نیز متعهد شده که واکسن را به کشورهای عضو خود ارائه کند که البته ما نیز عضو کواکس هستیم و از آن طریق هم واکسن تهیه خواهیم کرد، مرحله سوم تامین واکسن نیز قرارداد تجاری است که ما با کشورهای چین، هند و چند کشور اروپایی در حال رایزنی باشیم.»

آریاک سفر

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  بهداشت و سلامت،عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

دو واکسن ایرانی هفته آینده وارد فاز انسانی می شوند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره ساخت واکسن ایرانی هم می گوید:« ۶ شرکت داخلی در حال انجام مطالعات روی تولید واکسن کرونا هستند که مطالعات آزمایشگاهی آنها به پایان رسیده و برخی از آن ها در فاز مطالعات حیوانی است و برخی درخواست مجوز ورود به فاز مطالعات انسانی را به سازمان غذا و دارو ارائه داده اند. مطالعات دو شرکت داخلی ظرف هفته آینده وارد فاز انسانی می شوند و امیدواریم در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۰ بتوانند این واکسن را تولید کنند.»

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز