واکسن کرونا یک گام به ایران نزدیک شد

پنج فروند هواپیمای پهن پیکر برای وارد کردن واکسن کرونا به ایران آماده شده اند.

به گزارش کاماپرس، بعد از تولید واکسن کرونا توسط دو شرکت آمریکایی و یک شرکت انگلیسی و البته پیش خرید واکسن توسط وزرات بهداشت ایران، حالا این سوال وجود دارد که این واکسنهای حیاتی چه زمانی به ایران می رسند؟

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده برای وارد کردن واکسن کرونا آماده است. به گفته شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل و جانشین وزیر راه و شهرسازی تجهیزات موردنیاز برای انتقال واکسن به کشور با هواپیما و تامین ابزار و تجهیز فضای لازم در فرودگاه‌ها برای تخلیه از هواپیما و نگهداری در فرودگاه تا زمان انتقال به مراکز درمانی و محل نگهداری در شهرها، انجام شده است.

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

او در ادامه گفت:« با هماهنگی‌های سازمان هواپیمایی کشوری، پنج فروند هواپیمای پهن پیکر از دو ایرلاین آماده شدند و همه شرایط و الزامات مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مانند دمای زیر ۶۰ درجه و میزان مورد نیاز یخ خشک در این هواپیماها رعایت شده است.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

واکسن کرونا چه زمانی وارد کشور می شود؟

معاون حمل و نقل و جانشین وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که اولین پرواز هواپیمای ایرانی برای وارد کردن واکسن کرونا چه زمانی انجام می شود؟ به ایسنا گفت:« ما زمان آن را نمی‌دانیم و تنها از این جهت که حدود ۲۰ روز آماده‌سازی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها برای واردات واکسن کرونا طول می‌کشید این کار را انجام دادیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم را پیدا کرده و به ما اعلام کند، اقدمات لازم را برای این پرواز انجام دهیم.در زمینه واردات واکسن کرونا، فقط انجام پرواز و آماده‌سازی هواپیماها و فرودگاه‌ها به ما مربوط می‌شود.

در حال حاضر آمادگی کاملی در مجموعه وزارت راه وشهرسازی و حوزه حمل‌ونقل هوایی وجود دارد و امیدواریم هر چه سریعتر این واکسن به کشور ما وارد شود اما از این که نخستین محموله کی به ایران وارد می‌شود، خبری نداریم.»

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز