آب پاکی روی دست منتظران واکسن کرونا در ایران

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: طبق گفته های رئیس انستیتو پاستور تاکنون هیچ واکسن کرونایی خریداری نشده است.

به گزارش کاماپرس، برخلاف ادعاهایی که در مورد خرید و پیش خرید واکسن کرونا توسط ایران از سوی برخی مسئولان مطرح شده به نظر می رسد اقدام خاصی برای خرید واکسن کرونا انجام نشده و یا این اقدامات تاکنون به نتیجه ای نرسیده است. این خبر از آن جهت اهمیت دارد که برخی تصور می کنند با کشف واکسن کرونا در آمریکا و روسیه و چین و … این واکسن ها به زودی در ایران نیز قابل دسترسی خواهد بود و با همین تصور در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سهل انگاری می کنند.

ایلنا از قول محمدعلی محسنی بندپی عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نوشته است: به گفته رئیس انستیتو پاستور تاکنون هیچ واکسن کرونایی خریداری نشده است و اگر هم واکسن را به دست بیاوریم تنها ۲۰ درصد جمعیت را می‌توانیم واکسینه کنیم.

وی تصریح کرده است؛ هفته‌ای که گذشت در کمیسیون بهداشت و درمان میزبان رئیس و معاون انستیتو پاستور بودیم. اطلاعاتی که در این نشست به دست ما رسید این بود که واکسنی تا این لحظه از خارج از کشور خریداری نشده است. در داخل هم واکسنی که گفته می‌شود تولید شده شاید تست حیوانی را پشت سر گذاشته است اما تاکنون به مرحله انسانی نرسیده است و عملاً در بازار برای تجویز وجود ندارد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز