هشدار درباره 4 کلاه برداری رایج در تعطیلات کرونایی

پلیس فتا هشدار داد در تعطیلات کرونایی مراقب ۴ نوع کلاه برداری رایج باشید.

به گزارش کاماپرس، کلاه برداری های اینترنتی فقط در ایام تعطیلات رخ نمی دهد اما به دلیل تعطیلی کسب و کارها و محدودیتهای رفت و آمد نمود این کلاه برداری ها بیشتر از قبل می شود. به همین دلیل پلیس فتا درباره کلاهبرداری های اینترنتی به مردم هشدار داد مراقب ۴ نوع کلاهبرداری شامل تبلیغات جعلی خرید و فروش آنلاین، خیرخواهانه، هدیه و سفر باشند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، تبلیغات جعلی و کمک به موسسات خیریه دو کلاهبرداری استناد شده توسط نهادهای امنیتی است که در مورد نحوه جلوگیری از آن‌ها به نکاتی اشاره می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

خرید و فروش آنلاین و تبلیغات دروغین

آریاک سفر

از آنجا که اکثر مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا به خرید آنلاین می‌پردازند، مجرمان اینترنتی می خواهند ایمیل‌های فیشینگ را جعل کنند که جعل هویت اعلان‌های حمل و نقل هستند. این ایمیل‌ها شامل پیوندهایی به صفحاتی است که هدف آن‌ها فریب دادن قربانی برای ورود به وب سایت جعلی هویت با اعتبار حساب خود است.

در موارد دیگر، این ایمیل‌ها دارای پیوست‌های پرونده‌ای هستند که در قالب رسید طراحی می‌شوند اما در واقع حاوی بدافزارهایی هستند که برای ضبط کلیدهای شما، نصب باج افزار یا سرقت اطلاعات طراحی شده‌اند. برای جلوگیری از این کلاهبرداری، پیوست‌های ایمیل مشکوک را باز نکنید و روی پیوندهای صفحات خارجی کلیک نکنید.

کلاهبرداری‌های در قالب کمک به موسسه خیریه

در این نوع کلاهبرداری گیرنده را فریب می دهند تا باور کند که آن‌ها پول خود را به یک موسسه خیریه اهدا می‌کنند. یعنی کلاهبرداران مردم را برای کمک به موسسات خیریه که موجود نیستند، جلب می‌کنند. امسال، به احتمال زیاد در کمپین‌های فیشینگ از COVID-۱۹ برای ترغیب مردم به کمک‌های خیریه مربوط به ویروس کرونا، بهره گرفته شده است. برای جلوگیری از این کلاهبرداری، موسسه خیریه را بررسی کنید.

فریب مردم با کارت هدیه

کلاهبرداران بیشتر از کارت‌های هدیه و کوپن برای سرقت پول از مصرف کنندگان استفاده می‌کنند. در این کلاهبرداری، ایمیل فیشینگ معمولاً با ارائه مقدار زیادی کالای محبوب، خریداران را ترغیب می‌کنند اما مهاجمان از طریق کارت‌های هدیه درخواست پرداخت می‌کنند.برای جلوگیری از این کلاهبرداری، مراقب پیشنهادات و تخفیف‌های بسیار بالایی که برای اقلام محبوب ارائه می‌شود، باشید.

کلاهبرداری با فیشینگ سفر

به گزارش ایرنا سفر رفتن در ایام تعطیلات به یک مکان عجیب و غریب اغوا کننده به نظر می‌رسد. شما سفر خود را رزرو می‌کنید. اما سپس اخطاریه‌ای دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد به دلیل همه گیر بودن، رزرو شما لغو شده است.

در نامه الکترونیکی از شما خواسته می‌شود تا فرم ادعای بازپرداخت خود را پر کنید. مواظب باشید فرم یک فرم مخرب است که برای گرفتن اطلاعات شخصی شما طراحی شده است. برای جلوگیری از این کلاهبرداری، آدرس فرستنده را در هرگونه ایمیل مشکوکی که دریافت می‌کنید بررسی کنید. هیچ اطلاعاتی را در برنامه یا وب سایت شخص ثالث وارد نکنید و مواظب درخواست‌های شبکه‌های اجتماعی باشید. هیچ شرکت هواپیمایی یا مسافرتی درخواست ورود به حساب‌های شبکه های اجتماعی شما را نخواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز