هشدار بانک مرکزی/ آگهی های فروش وام کلاهبرداری است!

لست سکند

بانک مرکزی هشدار داده به هیچ وجه به آگهی های فروش امتیاز وام اعتماد نکنید،‌چون کلاهبرداران در کمین هستند.
به گزارش کاماپرس، فضای مجازی مکان خوبی برای آگهی های جعلی است. جایی که در آن برخی افراد سودجو با نام شرکتهای مشاوره وام و تامین سرمایه با وعده های جالب مشتری جذب می کنند و مردم را فریب می دهند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، از مدت‌ها قبل برخی اشخاص حقیقی و حقوقی سودجو با درج آگهی‌هایی مثل پرداخت تسهیلات در قبال سند ملکی، اخذ وام بانکی فوری و بدون نوبت، خرید و فروش وام های بانکی از جمله وام ازدواج، تأمین سرمایه شغلی و… در روزنامه های کثیرالانتشار کشور، در زمینه انجام امور بانکی تبلیغ می کنند و در این راه از عدم آگاهی افراد، سوء استفاده کرده و باعث ضرر و زیان مادی و معنوی برای آنها می شوند.

فروش امتیاز وام غیرقانونی است

به همین دلیل بانک مرکزی هشدار داده است که هم‌وطنان در راستای صیانت از دارایی‌ها و سرمایه‌های خود توجه کنند که فعالیت اشخاص و شرکت‌هایی که تحت عناوینی چون مشاوره وام یا تسهیلات، ارایه سرمایه و تسهیلات در قبال سند ملک و اتومبیل، معرف دسته چک، معرف حساب جاری، معرف ضامن، رفع سوء‌اثر چک، خرید و فروش امتیاز وام و … اقدام به انتشار آگهی و تبلیغات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، غیرقانونی بوده و مصداق بارز مداخله متقلبانه و غیرمجاز در امور بانکی است.

راز آسمان پایتخت

بنابراین از همه هموطنان درخواست ‌می‌شود در مواجهه با این قبیل آگهی‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند و به منظور استفاده از خدمات مورد نیاز خویش فقط از طریق مجاری رسمی و قانونی اقدام کنند.

روابط عمومی بانک مرکزی تاکید کرد که برای این گونه اشخاص و بنگاه‌ها هیچگونه مجوز فعالیتی از سوی بانک مرکزی و یا سایر سازمان‌های ذی‌ربط صادر نشده است . به دلیل عدم امکان رسیدگی در بستر قانونی، در صورت مراجعه به این اشخاص و بنگاه‌ها و متضرر شدن احتمالی، مسئولیت آن متوجه خود فرد خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز