هشدار مهم پلیس درباره کلاهبرداری های تلفنی

با شروع اجرای محدودیت های کرونایی در کشور و تعطیلی بسیاری از فروشگاه و مغازه ها برخی از مردم به خرید تلفنی و اینترنتی روی آورده اند، پلیس هشدار داده است که مردم حواسشان باشد در این شیوه خرید کلاه سرشان نرود.

به گزارش کاماپرس، محدودیت های کرونایی از روز شنبه اول آذرماه به مدت 15 روز شروع شده است، با اعمال محدودیت ها غیر از مشاغل سطح 1 تمامی مغازه ها و فروشگاه ها تعطیل شدند، از این رو مردم و فروشنده ها برای خرید و فروش برخی اجناس مورد نیاز به فضای مجازی و خرید از فروشگاه های اینترنتی و تلفنی روی آورده اند.

پلیس درباره خرید و فروش کالا به روش اینترنتی و تلفنی برخی توصیه ها را برای فرشندگان و خریداران دارد که در ادامه می خوانید.

سرگرد وحید سلطانی‌پاجی ، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: مهم ترین موضوع اطمینان از فروشگاه است و به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که اگر شهروندان قصد سفارش تلفنی کالایی را دارند، حتما از فروشگاه‌هایی این کالا را دریافت کنند که پیشتر به شکل حضوری از آن خرید کرده و از کیفیت محصولات آن با خبرند.

اصالت جنس

آریاک سفر

سلطانی ادامه داد: با این وجود تطبیق کیفیت و اصالت کالا را همواره باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار داد و به همین دلیل توصیه دیگر پلیس این است که هنگام دریافت محصول حتما بسته آن را بازکرده و کالای دریافتی را از نظر کیفیت و اصالت با آنچه که سفارش داده‌اند مطابقت دهند و سپس وجه کامل را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان برای دریافت سفارش کالای خود شخصا به در منزل بروند، تصریح کرد: لازم است شهروندان از بازکردن در آپارتمان برای افراد ناشناس خودداری کنند و برای دریافت سفارش خود به در منزل بروند.

اطمینان از پرداخت بهاء کالا

سلطانی به فروشندگان نیز هشدارهایی را ارائه کرد و گفت: فروشندگان توجه داشته باشند که به هیچ عنوان تا قبل از دریافت وجه، کالا را به خریدار واگذار نکنند. متاسفانه در مواردی دیده شده که افراد با نشان دادن رسید جعلی و گواهی انتقال وجه بانکی و … مدعی واریز وجه به حساب فروشنده شده اما بعد از مدتی مشخص شده که رسید جعلی بوده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز