طلا برنده 5 بازار سرمایه گذاری در هفته اول بهمن ماه شد

در هفته اول بهمن ماه 1399 با وجود آن که اخبار بورس و دلار پر سر و صدا تر بود اما بازار طلا بیشترین سود را نصیب سرمایه گذاران خود کرد.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران و صاحبان نقدینگی این روزها برای حفظ ارزش سرمایه های خود و کسب سودهای احتمالی از بازارهای مختلف کار بسیار دشواری دارند. علت این وضعیت بی ثباتی و بلاتکلیفی شدیدی است که بر بازارها سایه انداخته و ریسک هر معامله ای را افزایش داده است.

موضوعی که بیشترین تاثیر را در این بلاتکلیفی گذاشته آینده روابط ایران و آمریکا است که با آغاز ریاست جمهوری بایدن این روابط پیش بینی ناپذیرتر از قبل شده است. این درست است که تغییر شدید و عجیبی نمی توان در روابط ایران و آمریکا متصور شد اما ممکن است با انتشار یک خبر یا یک اظهار نظر از رئیس جمهور جدید آمریکا یا رهبران و مسئولان ارشد آمریکایی و ایرانی، انتظارات تورمی در میان مردم و بازارهای ایران سمت و سوی تازه ای بگیرد.

در ادامه نگاهی گذار داریم به بازدهی بازارهای مختلف در هفته اول بهمن ماه 99 .

1. طلا ؛ سود هفتگی 6 درصد

آریاک سفر

بازار طلا در هفته گذشته تحت تاثیر رشد اونس جهانی و نزدیک شدن به شب عید تکان خورد و سرمایه گذاران این بازار بیشترین سود را در بین بازارهای دیگر از آن خود کردند. هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز- شنبه 11 بهمن ماه 99- هم با رشد ۲.۱ درصدی مواجه شد و به هر گرم یک میلیون و نود و شش هزار و چهارصد تومان رسید که نشان می دهد سود بازار طلا د هفته گذشته این هفته هم احتمالا با قدرت بیشتری ادامه دارد.

2. دلار ؛ سود هفتگی 4/2 درصد

دلار در هفته گذشته به مرز 24 هزار تومان رسید و به خریداران خود حدود 1000 تومان سود رساند. این هفته نیز دلار در اولین روز هفته 1000 تومان دیگر رشد قیمت داشته و به 24750 تومان رسیده است تا برای دیگر بازارها خط و نشان بکشد.

3. یورو ؛ سود هفتگی 3/6 درصد

خریداران یورو هم هفته گذشته بی نصیب از سود نبودند و 3/6 درصد سود کردند. البته ارز واحد اتحادیه اروپایی امروز شنبه 11 بهمن ماه پرفروغ نبوده و با قیمت حدود 29 هزار تومانی در حال معامله است که رشد چندانی نسبت به قیمت آخرین روز هفته قبل ندارد.

4. سکه ؛ سود هفتگی 2/7 درصد

با وجود رشد 6 درصدی قیمت طلا در هفته قبل ، سکه بازان به سود 2/7 درصدی اکتفا کردند چرا که متقاضیان سکه افزایش چندانی نداشتند. شاید دلیل بی رغبیت به این کالای سرمایه ای این باشد که خالی شدن حباب سکه در هفته های اخیر ضرر و زیان فراوانی به سکه بازان ایجاد کرده است. البته سکه امروز 500 هزار تومان گران شده و جزو نامزدهای بهترین سوددهی در هفته دوم بهمن ماه قرار گرفته است.

5. بورس؛ سود هفتگی 2 درصد

هفته گذشته خوش اقبال های بورس توانستند 2 درصد به طور متوسط سود کنند. این سود البته برای سهامدارانی که هفته قبل برخی سهام های مشهور مثل پالایش یکم را خریده بودند بسیار بیشتر بوده است .

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز