قیمت طلا تا شب عید 1400 ارزان می‌شود؟

وضعیت بازار فلز گرانبها – چه در داخل کشور و چه در بازارهای جهانی – طی روزها و هفته های اخیر شاهد تحولات مهمی بوده که ارزیابی های قبلی درباره قیمت طلا تا شب عید را با تغییراتی مواجه کرده است.

به گزارش کاماپرس، از اواسط بهمن ماه تا اواخر اسفندماه بازار طلای داخل به استقبال شب عید می رود و صورت سنتی با افزایش تقاضا و گرانی نسبی قیمت ها مواجه می شود. این اتفاق در سال گذشته نیز که کرونا بازار طلا را با رکود و تعطیلی مواجه کرد به نوع دیگری تکرار شد به این معنی که خرید و فروش راکد شد اما قیمت ها اوج گرفت.

امسال وضعیت بازار طلا در داخل و خارج کشور به گونه ای است که احتمال نزولی بودن قیمت فلز زرد بیشتر از صعودی شدن قیمت در شب عید وجود دارد. در ادامه دلایلی را که می تواند به ارزان شدن قیمت طلا تا شب عید منتهی شود به اختصار مرور می کنیم.

1. افزایش واکسیناسیون کرونا در جهان و آغاز تزریق واکسن کرونا در ایران

کرونا مهم ترین محرک قیمت طلا طی یک سال اخیر بوده و بر جهش های اونس جهانی نیز تاثیر غیرقابل انکاری داشته است. فراموش نمی کنیم که اعلام رسمی کشف واکسن کرونا بزرگترین افت قیمت اونس جهانی طلا را در دو سال اخیر رقم زد. افزایش شمار افراد واکسینه شده در برابر کرونا در جهان و آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران قطعا برای بازار طلای ایران سیگنال نزولی خوهد داشت.

آریاک سفر

2. کاهش انتظارات تورمی و بهبود ارزش ریال

با وجود آن که متغیرهایی همچون کسری بودجه دولت همچنان نرخ تورم آتی را افزایشی نشان می دهد اما انتظارات تورمی به شکل محسوسی کاهش یافته و روند تبدیل نقدینگی ریالی به طلا کاهش داشته است. در واقع خروج متقاضیان طلا از بازار به دلیل بهبود ارزش ریال روند رو به رشدی دارد و عامل دیگری است که بازار شب عید طلا را از رونق خواهد انداخت.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

3. نوسان های نزولی نرخ دلار

دلار طی هفته های اخیر نوسان های صعودی و نزولی شدیدی داشته اما خوش بین ترین فعالان بازار نیز به صعود نرخ دلار تا شب عید امیدوار نیستند. بیشترین قیمت متصور برای دلار در نظر اغلب فعالان بازار حدود 24 تا 25 هزار تومان است اما بسیاری از معامله گران ارزی قیمت دلار تا شب عید را بین 20 تا 22 هزار تومان پیش بینی می کنند. نزولی بودن نرخ دلار عامل مهم دیگری است که ترمز قیمت ها در بازار طلا را خواهد کشید چنان که عباد محمد ولی کارشناس شناخته شده بازار طلا بر اساس قیمت حدود 23 تا 25 هزار تومانی دلار، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را تا شب عید در بازه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان تا یک میلیون ۱۳۰ هزار تومان پیش بینی کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز