سود 500 درصدی سهام تسلا با مدیرعامل جذاب و پرحاشیه!

بررسی بازار سرمایه آمریکا حکایت از آن دارد که ایلان ماسک، مدیرعامل توانمند و جذاب تسلا سود این شرکت را به اوج رسانده و طی یکسال گذشته ارزش سهام تسلا، 500 درصد رشد کرده است.

به گزارش کاماپرس، ماسک که در سمت مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز موفق عمل کرده و سود کلانی برای این شرکت به ارمغان آورده اما فردی پرحاشیه بوده و هرازگاهی اخباری درباره روابط خصوصی او، موضع گیرهایش و … در رسانه ها پخش می شود.
البته حاشیه های ایلان ماسک تاثیری در عملکرد کاری او نداشته و او همچنان یکی از موفق ترین مدیران خودروساز جهان محسوب می شود، یکی از حاشیه های اخیر او مربوط به موضع گیری او در قبال تطعیلی کارخانه ها در زمان شیوع کرونا در آمریکاست، ماسک محدودیت‌های گسترده دولت ایالات متحده برای ماندن در منزل برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا را «فاشیستی» نامید.
یکی دیگر از حاشیه های او مربوط به روابطش با امبر هرد (همسر سابق جانی دپ و زیباترین زن) جهان می شود که پای ایلان ماسک را به پرونده حقوقی امبر هرد و جانی دپ باز کرد.

دستمزد بی سابقه ماسک

به گزارش سایپانیوز، مدیر عامل شرکت نوپای خودروسازی تسلا، دستمزد خیره کننده و بی سابقه 2.1 میلیاردی را مدیون صعود راکت وار ارزش سهام این خودروسازی است که از نظر برخی از تحلیل گران بورس و ارواق بهادار، هیچ پایه و اساس و منطق قابل اتکایی ندارد.
بعد از گزارش نیم سال اول 2020 شرکت تسلا، ارزش سهام آن 3 درصد افت کرد اما با این حال ارزش این خودروسازی به رقم غیرقابل باور و رؤیایی 300 میلیارد دلار رسیده است که بزرگتر از هر خودروسازی قدیمی و جدید در دنیا است.
البته دستمزدی که به ایلان ماسک داده می شود در غالب بسته ای است که شامل سهم شرکت خودروسازی با تخفیف بسیار ویژه است. ایلان ماسک صاحب اکثر سهام راکت سازی اسپیس ایکس SpaceX و مدیر عامل آن هم هست.
براساس این قرارداد، او اکنون می تواند 1.69 میلیون سهم را به قیمت 350.02 دلار بخرد در حالی که قیمت روز سهام تسلا اکنون 1.594 دلار است، حقوق و مزایای سالانه کارکنان شرکت خودروسازی تسلا در سالی که گذشته به 58 هزار دلار رسید. ارزش سهام تسلا در سال گذشته 500 درصد افزایش یافت که مدیون فروش خودروهای مدل 3 است.

آریاک سفر

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز