سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری ایران در بازار سنگ های قیمتی

لست سکند

یک مقام مسئول در بخش معدن از برنامه ایران برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در بازار سنگ های قیمتی خبر داد.

به گزارش کاماپرس، ایران دارای معادن متنوع از جمله معادن سنگ های قیمتی در سراسر کشور است و در صورت سرمایه گذاری اصولی می توان سنگ های قیمتی را به حوزه ای ارزآور و پرسود برای اقتصاد ایران تبدیل کرد.

از سوی دیگر استخراج و فرآوری سنگ های قیمتی علاوه بر ایجاد درآمد در بازارهای صادراتی می تواند به حوزه اشتغال خانگی از طریق صنعت جواهرآلات دست ساز نیز کمک شایان توجهی کند و رونق بخش اشتغال خانگی باشد.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر، رئیس خانه معدن ایران از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در حوزه سنگ‌های قیمتی کشور خبر داد.بهرامن گفت: این سرمایه گذاری از اکتشاف تا بازار به صورت راهبردی تعریف شده است تا بتوانیم بازار سنگ‌های قیمتی کشور‌های منطقه را در بازه ۵ ساله در اختیار خود داشته باشیم.

سهم 25 درصدی معدن در تامین درآمدهای ارزی

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه تعریف دوره‌های پنج ساله می‌تواند سهم ما را به تناوب در این بازار‌ها افزایش دهد افزود: ساختار زمین‌شناسی ایران این اجازه را به ما می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های این چنینی را انجام دهیم البته باید از فناوری‌های نوین به عنوان یکی از اولویت ها در بخش معدن استفاده کرد، زیرا اگر اینگونه عمل نکنیم تقاضا در بازار رقابتی به سمت ما کاهش خواهد یافت.

رئیس خانه معدن ایران همچنین گفت: بخش معدن در سال ۹۸ سهم ۲۵ درصدی در تامین درآمد‌های ارزی غیرنفتی کشور داشت که نشان دهنده پیشران بودن بخش معدن در اقتصاد کشور و به عنوان مزیت در شرایط کنونی است.

بهرامن با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید افزود: هر بخشی در اقتصاد و تولید کشور باید راهکار‌های توسعه خود را تعریف و مشخص کند چگونه و با چه روشی می‌خواهد دست یافتن به جهش تولید را مدیریت و محقق کند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز