بیمه بیکاری کرونا ؛ دستور رهبری معطل ارائه طرح سازمان تامین اجتماعی است

بعد از دستور رهبری برای بیمه بیکاری کرونا، سازمان تامین اجتماعی هنوز هیچ طرحی ارائه نداده ست.

به گزارش کاماپرس، تعداد زیادی از افرادی که به دلیل بیماری کرونا شغلشان را از دست داده اند هنوز بیمه بیکاری نگرفته اند. البته به غیر از بیکارانی که بیمه بیکاری پرداخت می‌کردند و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بودند، افراد زیادی هستند که بیمه بیکاری پرداخت نمی‌کردند و به دلیل کرونا بیکار شدند و هیچ‌کسی متولی آن‌ها نیست.

مقام معظم رهبری بود در جلسه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید کردند کسانی که تحت پوشش بیمه بیکاری نبودند و اکنون بیکار شده‌اند، باید بیمه بیکاری بگیرند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی درباره افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری نبودند و حالا بیکار شده اند، می گوید:« اخیراً در مورد این مسئله در کمیسیون اجتماعی جلساتی برگزار شد و سازمان تأمین اجتماعی دنبال راهکاری است که با کمک دولت این افراد را شناسایی کند. ما نمی‌توانیم به‌تنهایی از سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشته باشیم تا کسانی که حق بیمه پرداخت نکرده‌اند را تحت پوشش قرار دهد.

آریاک سفر

بالاخره حقوق بیمه سازمان، متعلق به سهامداران و کسانی است که حق بیمه پرداخت می‌کنند و سرمایه تأمین اجتماعی هستند. اما دولت در این میان باید با کمک سازمان تأمین اجتماعی این کار را انجام دهد و این تکلیفی است که مقام معظم رهبری برای دولت و سازمان تأمین اجتماعی مشخص کرده است. »

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه به رکنا می گوید:« بخش زیادی از کارگران کشور حدود 2 و نیم میلیون نفر از آن‌ها بیکار هستند و فقط 220 هزار نفر از آن‌ها در حالت عادی بیمه بیکاری می‌گیرند و این یعنی 2 هزار و 200 الی 300 نفر از کارگران بیکار هستند و هیچ حمایتی هم از آن‌ها انجام نمی شود. تأمین اجتماعی قرار بود طرحی تهیه کند و به مجلس بیاورد و با کمک کمیسیون اجتماعی و مجلس منابعش را مشخص کند تا دستور رهبری اجرا شود. این روند دستور کار کمیسیون اجتماعی است و ما منتظر هستیم تا ببینیم طراحی سازمان چیست.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز