پرداخت بیمه بیکاری کرونا ادامه دارد؟

لست سکند

به گفته معاون  کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، طرح حمایت از کارگران بیکار شده در ایام کرونا در قالب «بیمه بیکاری»، ادامه خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس؛ یکی از طرح هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و بسته شدن بنگاههای اقتصادی برای حمایت از بیکارشدگان به اجرا درآورد، درنظر گرفتن بیمه بیکاری ایام کرونا بود. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد کارگرانی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند در مدت تعطیلی کارگاهها مورد حمایت قرار بگیرند. هرچند که این طرح به دلایلی چون عدم تخصیص بودجه در زمان مقرر کمی دیر به اجرا درآمد، اما بنابرگزارشها در هفته‌های اخیر مقرری بیمه بیکاری برای گروهی از کارگران واریز شده است.

در همین رابطه حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان قزوین گفته است: همه کارگرانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند و در زمان شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، چنانچه بیکاری شأن تداوم داشته باشد، بر اساس قوانین و مقررات از اول خرداد، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط کارفرما

به نقل از مهر؛ شاکرمی تصریح کرد: بخش دیگر این حمایت‌ها صیانت از نیروی کار است، با تشکیل کمیته‌های ملی و استانی کارفرمایان مکلف شده اند تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را در کارگاه‌های خود رعایت و تجهیزات حفاظتی برای کارگران را تأمین کنند، همچنین باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

راز آسمان پایتخت

معاون روابط کار اضافه کرد: خوشبختانه با نظارت‌هایی که تا این لحظه انجام شده عملکرد کارفرمایان به خصوص در استان قزوین مطلوب بوده است. امیدواریم با حمایت کارفرمایان، تأمین تجهیزات، ارائه آموزش نکات بهداشتی و نظارت و بررسی برعملکردها، موضوع حفظ سلامت کارگران تداوم داشته باشد.

تداوم ارائه خدمات الکترونیکی

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات باید از شکل حضوری به الکترونیکی تبدیل شود، گفت: خدماتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود از این پس باید به صورت الکترونیکی به جامعه هدف ارائه شود تا شفافیت، سلامت و سرعت عمل مطلوب را ایجاد کند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پرداخت بیمه بیکاری کرونا ادامه دارد؟

  1. مجتبی گفته:

    آقا یکی به ما بگه که از اسفند تا کنون که مردادماه است همچنان به خاطرکرونا بیکاریمون ادامه داره الان واسه بیمه بیکاری که تداوم داره چه غلطی باید بکنیم خودشون میدن یابایدمجددجایی ثبت نام کنیم۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز