بیمه بیکاری کرونا ؛ چرا مبلغ پرداختی ناچیز است؟

لست سکند

بسیاری از مشمولان بیمه بیکاری کرونا  هنوز این مقرری را دریافت نکرده اند و آنهایی هم که این ملبغ به حسابشان وازیر شده از ناچیز بودن آن شکایت می کنند، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده است.

به گزارش کاماپرس، کرونا از نیمه دوم اسفند 98 کشور ما را درنوردید و شرکت ها و کسب وکارها به تدریج تحت تاثیر رکود ناشی از این بیماری از تعداد شاغلان خود کم کردند. دولت برای کمک به بیکاران ناشی از کرونا مقرر کرد بیمه بیکاری اختصاصی برای ایامی که این بیماری در کشور جولان می دهد، اختصاص یابد.

مشمولان بعد از طی مراحلی که بسیار هم زمان بر و طولانی بود مبالغی به عنوان بیمه بیکاری کرونا دریافت کردند اما این مبالغ بسیار ناچیز بود و مورد انتقاد گسترده دریافت کنندگان قرار گرفت.

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به علت ناچیز بودن مبلغ بیمه بیکاری کرونا به مهر گفته است: مشمولانی که بیمه بیکاری مخصوص کرونا را دریافت کردند بر مبنای قانون بیمه بیکاری نبود بلکه با محاسبات انجام شده، به صورت میانگین حدود یک میلیون و صد هزار تومان به افراد به مدت سه ماه پرداخت شد.

مسعود بابایی بابایی افزوده است: ما با توجه به ناکافی بودن این مبلغ در برابر هزینه های زندگی افراد، چهار بار با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردیم که این رقم ناچیز است اما پاسخ آنها این بود که به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌توان مبلغ بیشتری پرداخت کرد.

راز آسمان پایتخت

سه گروهی که هنوز بیمه‌بیکاری کرونا نگرفته اند

این مقام مسئول در وزارت تعاون با اشاره به جاماندگان بیمه‌بیکاری کرونا، گفت: ۳ گروه از دریافت بیمه بیکاری کرونا باقی مانده‌اند. به این صورت که ۴۸ هزار نفر جاماندگانی بودند که از خارج از سیستم سامانه ثبت‌نام کرده بودند که این ثبت‌نام ایراداتی داشت.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار ادامه داد: گروه دوم ۲۴ هزار نفر بودند که شماره حساب و اطلاعاتشان مشکل داشت. ما در دو مرحله این دو گروه را پالایش و نتیجه نهایی را ۲۱ مرداد ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کردیم.

بابایی افزود: همچنین شماره حساب، شماره شبا یا شماره تلفن مربوط به حدود ۱۵ هزار نفر درست نبوده است. به همین دلیل لیست آنها عودت داده شده است. ارسال پیامک برای این لیست ۱۵ هزار نفری از چهارشنبه هفته قبل آغاز شده است. پس از دریافت اطلاعات از سوی این افراد، اطلاعات به تأمین اجتماعی و سپس به خزانه‌داری ارسال می‌شود و واریز صورت می‌گیرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بیمه بیکاری کرونا ؛ چرا مبلغ پرداختی ناچیز است؟

  1. کریم تیر گفته:

    خدایی خوب کارگرای بدبخت مثل منو سر کار گذاشتید الان ۷ ماهه یک ریال ندادید به قول خودتون ۲۱ مرداد لیست رو دادید الان ۳۰ شهریوره دولت تدبیر و امید الی برکت الله مطمعن باشید خدا جای حق نشسته تک تکتون باید جوابگوی ظلمی که میکنید باشید چه میفهمید این کار شما طلاق به همراه داره بی انگیزگی و بدبختی به همراه داره بی اعتمادی به همراه داره و….اگه مسلمونید که شک دارم به فکر من و امثال من که ۱۴ سال از بیمه من از دسترنج من خوردید باشید مثل من خیلیا هستند که یک ریال نگرفتند یک میلیون وسیو سه هزار نفر رو دادید ما جا موندها باید ۷ ماه گرسنگی و بد بختی رو بدوش بکشیم برای گرفتن حقمون باید التماس کنیم ای بد بخت کارگر

  2. کریم تیر گفته:

    جالب اینجاست که شماره حساب و شماره شبا رو برج ۱ تصحیح کردم و تو سامانه جدیدم ثبت نام کردم ۱۴۲۰ زنگ زدم گفت تو مرداد حتی مبلغ پرداختی منو هم گفت ولی هنوز شماره حسابم بعد ۷ ماه درست نشده به خدا اگه به یک کارگر میدادید لیست رو تو ۴ ماه همه ایرانو بیمه بیکاری میداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز