اکسپو 2020 دبی ؛ میزبانی ربات پاندا در غرفه چین

لست سکند

ربات پاندا برای ایجاد فضایی دوستانه در غرفه چین در اکسپو 2020 دبی حضور خواهد داشت. این ربات سیاه و سفید که یویو نام دارد، می‌تواند چند حرکت تای‌چی ا انجام دهد، نقش راهنما را برای بازدیدکنندگان غرفه چین انجام دهد و قلم خوشنویسی در دست بگیرد.

پانداهای غول‌پیکر، یکی از گنجینه‌های ملی چین به شمار می‌روند. این ربات، سفیر صلح و دوستی است. ژانگ شنفنگ، یکی از اعضای غرفه چین در اکسپو 2020 دبی اذعان داشت که این کشور قصد دارد تلفیقی از سنت و مدرنیته را در غرفه‌اش به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو 2020 دبی (آخرین جزئیات)

راز آسمان پایتخت

اکسپو 2020 دبی ؛ هفت حقیقت شوکه کننده درباره برج الخلیفه

او به نشریه نشنال گفت: «هوش مصنوعی و ربات‌ها یکی از عناصر اصلی غرفه چین به شمار می‌روند. غرفه چین به لطف پنجره‌های مشبک و دیگر عناصر معماری سنتی چین بسیار برجسته شده است. چالش پیشِ روی ما این است که چگونه عناصر سنتی را طراحی مدرن تلفیق کنیم.»

یکی از بزرگترین سازه‌های اکسپو به چین تعلق دارد که ارتفاعش 23 متر و مساحتش 4636 متر مربع است. این غرفه که بر اساس یک فانوس سنتی ساخته شده است و به پنل‌های ال‌ای‌دی مزین است، «نور چین» نام دارد و نمادی از اتحاد و امید است.

بیشتر مصالح ساختمانی اولیه این غرفه از خود امارات متحده عربی تهیه شده است، اما دکوراسیون داخلی و ماژول‌های قرمز فانوس‌ها ساخت چین هستند.

یویو ساخت یک شرکت چینی به نام یو بی تک است. این پاندا می‌تواند اطلاعاتی درمورد شهرهای هوشمند، تکنیک‌های کشاورزی و شیوه‌های سازگاری با محیط زیست ارائه دهد.

یویو در معرفی خودش طبق پیش‌فرض می‌گوید: «من اهل شنجن هستم و برای رویا، هوش مصنوعی، سیاره، خانه و آینده‌مان درست شده‌ام.»

علی عبید الظاهری، سفیر امارات در چین گفت: «مطمئن هستم غرفه چین یکی از موفق‌ترین غرفه‌های اکسپو 2020 دبی خواهد شد. این غرفه وظیفه نمایش آخرین دستاوردهای چین در زمینه علم، فناوری و توسعه پایدار را به عهده دارد.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز