حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابوظبی ؛ همزمان با اکسپو دبی

لست سکند

در حالیکه کشور امارات در دبی، میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی جهان است، ظهر امروز فرودگاه پایتخت این کشور مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پهپادهای حوثی‌های یمن، امروز به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی حمله کردند. در اثر این حمله، سه تانکر سوختی در محوطه فرودگاه منفجر شد. دو هندی و یک پاکستانی نیز جان خودشان را در اثر این جمله از دست دادند. بنابه اعلام رسانه‌ها، 6 نفر نیز مجروح شده‌اند.

بنابه اعلام رسانه‌ها، انصار الله یمن که به حوثی‌های شهره هستند، دقایقی پیش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند. سخنگوی این گروه مسلح اعلام کرد در ساعتهای آینده آتی بیانیه مهمی در خصوص جزئیات عملیات نظامی استراتژیک به عمق خاک امارات منتشر خواهد شد.

پلیس ابوظبی ضمن تأیید خبر وقوع انفجار در منطقه المصفح گفته است: هنوز گزارشی در خصوص خسارت‌های احتمالی آتش‌سوزی منتشر نشده است.

راز آسمان پایتخت

اکسپو زیر سایه حمله‌های پهپادی به پایتخت

حضور نمایندگان نزدیک به 200 کشور جهان در شهر دبی، حساسیت این حمله را دوچندان می‌کند. دولت امارات متحده عربی که سال‌هاست تلاش می‌کند، این کشور را یکی از امن‌ترین مناطق جهان نشان دهد، حال با حمله‌ای مواجه شده که بنابه اعلام نماینده حوثی‌ها «گسترده» و «در عمق خاک امارات» بوده است.
باید دید وقوع این حمله چه تغییری در سیاست‌های خارجی امارات و برنامه‌های اکسپو ایجاد می‌کند.

توقف فعالیت فرودگاه ابوظبی

بنابه اعلام رسانه‌ها، بعد از وقوع این حادثه، پروازها در فرودگاه ابوظبی متوقف شد. به نظر می‌رسد حوثی‌ها این حمله‌ها را در پاسخ به مداخله‌های نظامی امارات متحده عربی در استان‌های جنوبی یمن، انجام داده‌اند.
تا پیش از این پهپادهای یمنی، اهدافی را در خاک عربستان مورد هدف قرار می‌دادند اما امروز و برای اولین بار آنها به خاک امارات نیز حمله کردند.

این خبر در حال به‌روزسانی است …

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز