اقدام جدید چین برای حذف انحصار بوئینگ و ایرباس

ژیوار

شرکت هواپیمایی چین به تازگی در نمایشگاه هوایی سنگاپور از هواپیمای باریک پیکر C919 رونمایی کرده است. این هواپیما برای نخستین بار است که در خارج از مرزهای چین به نمایش گذاشته می‌شود و نشانه‌ای از این است که این کشور قصد دارد در صنعت هوانوردی جهان حضوری فعال داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هواپیمای باریک پیکر C919 به دو موتور مجهز شده و ظرفیتی بین 158 تا 192 سرنشین دارد. این هواپیما رقیب سرسخت ایرباس A320neo و بوئینگ 737 MAX 8 به شمار می‌آید و گویا به دنبال آن است تا به سلطه این غول‌های غربی بر صنعت هوانوردی پایان بدهد. به ویژه در حال حاضر که مشکلات تولید افزایش یافته و کمپانی بوئینگ با بحران‌هایی روبروست، صنعت هوانوردی چشم به هواپیمای C919 دوخته تا توانایی خود به عنوان یک جایگزین را به اثبات برساند.

با این که چین اعلام کرده قصد دارد در سال آینده از هواپیمای باریک پیکر C919 در پروازهای داخلی و بین المللی استفاده کند ولی استفاده از این هواپیما تا کنون فقط توسط کشور چین تأیید شده و از سال 2023 پروازش در چاینا ایسترن ایرلاینز (China Eastern Airlines) را آغاز کرده است. البته ماه گذشته یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که چین به دنبال این است که آژانس ایمنی پرواز اتحادیه اروپا را ترغیب به تأیید هواپیمای C919 کند.

گفتنی است مراحل این تأیید از سال 2018 آغاز شده و در صورت تأیید نهایی می‌تواند راه را برای حضور این هواپیما در هوانوردی جهانی هموار کند.

دریان سفر امید

شرکت هواپیمایی چین قصد دارد ظرف 3 تا 5 سال آینده ده‌ها میلیارد یوآن برای افزایش ظرفیت تولید هواپیمای C919 سرمایه‌گذاری کند و آن‌طور که رسانه‌های چینی گزارش کرده‌اند این اقدام باعث خواهد شد در دورانی که کمپانی بوئینگ با مشکلاتی مواجه است و بازار نیز نیازمند هواپیماهای جدید است، جا پای شرکت هواپیمایی چین در این صنعت محکم شود.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز