پرواز نخستین تاکسی هوایی جهان در دبی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاید تصور این که بتوانید سوار بر یک هواگرد برقی و تقریباً بی‌صدا شده و برفراز دبی به گشت و گذار بپردازید، رویایی بسیار دلنشین باشد ولی بهتر است بدانید این رویا به زودی به واقعیت می‌‎پیوندد چون دبی قصد دارد تا قبل از سال 2026 نخستین خط تاکسی هوایی خود را راه‌اندازی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، راه‌اندازی تاکسی هوایی در دبی با مشارکت شرکت Joby Aviation که در زمینه تولید هواگردهای عمود پرواز برقی پیشگام است و سازمان راه و ترابری دبی انجام می‌گیرد. قرار است زیرساخت‌های این پروژه را نیز شرکت Skyports ایجاد کند که در حوزه توسعه زیرساخت‌ها برای حمل و نقل هوایی پیشرفته فعالیت می‌کند.

طبق این توافق نامه، شرکت Joby این اجازه را پیدا می‌کند تا به مدت شش سال از تاکسی‌های هوایی بهره‌برداری کند، به این ترتیب شهر دبی به عنوان مرکز نوآوری و پیشرو در زمینه توسعه راه حل‌های پایدار برای حمل و نقل شناخته خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

هواگرد انقلابی و عمود پرواز Joby همه روزه به خدمت‌رسانی خواهد پرداخت و می‌تواند ظرف 10 دقیقه مسافران را از فرودگاه بین‌الملی دبی به ساحل لوکس جمیرا برساند. پیمودن این مسافت با خودرو 45 دقیقه طول می‌کشد.

هواگرد برقی و تقریباً بی صدای Joby برای یک خلبان و چهار مسافر جا دارد و سرعت کروز آن 322 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این هواگردهای تمام برقی می‌توانند جایگزینی سریع و دوستدار محیط برای حمل و نقل‌های زمینی سنتی باشند و این برنامه دبی گام بزرگی در جهت آینده حمل و نقل شهری به شمار می‌آید.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز