نخستین سوپر ماشین فراری با موتور هیبریدی رونمایی شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فراری اس اف90 استرادال یک سوپرماشین هیبرید-پلاگین است که نخستین بار در سال 2019 و به مناسبت نودمین سالگرد تأسیس شاخه مسابقه‌ای کمپانی فراری یعنی اسکودریا فراری، طراحی و تولید شد. مدل 2024 فراری اس اف90 استرادال از فناوری ماشین‌های فرمول 1 فراری بهره گرفته است و یک گزینه عالی برای جاده‌‌نوردی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فراری اس اف90 استرادال (Ferrari SF90 Stradale) یک سوپرماشین دو نفره است که به یک موتور 8 سیلندر دو توربوشارژری مجهز شده است. این موتور قدرتمند بین صندلی‌ها و محور عقب قرار گرفته و نیرویش را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. یک باتری لیتیوم-یونی که در صندوق جلو تعبیه شده، نیز نیروی دو موتور برقی که روی محور جلو قرار دارند را تأمین می‌کند. به این ترتیب، این موتورها در مجموع می‌توانند 1000 اسب بخار نیرو تولید کنند که نیرویی فوق‌العاده به شمار می‌آید.

فراری اس اف90 استرادال توانسته در چند زمینه عنوان نخستین را از آن خود کند. این خودرو اسپرت نخستین خودرو هیبرید-پلاگین در تاریخ کمپانی فراری است، برای نخستین بار است که یک موتور 8 سیلندر خورجینی در آن به کار گرفته می‌شود و نخستین خودرو ساخت فراری است که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است.

راز آسمان پایتخت

گیربکس هشت سرعته و دو کلاچه فراری اس اف 90 استرادال مدل 2024 مورد بازنگری قرار گرفته و به خاطر این که دنده عقب ندارد، حدود 22 پوند سبک‌تر شده است. وظیفه به عقب بردن خودرو فقط بر عهده موتورهای برقی گذاشته شده که روی محور جلو قرار دارند و با دور معکوس می‌توانند وظیفه دنده عقب را انجام  دهند.

از تجهیزات فراری اس اف90 استرادال مدل 2024 می‌توان به سیستم الکترونیکی کنترل کشش و پایداری، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز، کروز کنترل، نمایشگر مجازی، دستیار پارک و سیستم هشدار فشار باد تایر اشاره کرد.

شتاب صفر تا 100 فراری اس اف 90 استرادال 2.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 400 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : فراری
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز