اتاق بازرگانی ایران در اکسپو دبی چه می‌کند؟

یک ماه از شروع اکسپوی 2020 دبی مي‌گذرد و هنوز ۵ ماه دیگر، تا حوالی فروردین 1400، این نمایشگاه ادامه خواهد داشت، اما همچنان به نظر می‌رسد پاویون ایران راه خود را پیدا نکرده‌است. از همین رو نقدهای بسیاری به سمت مسئولان این پاویون روانه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نمایشگاه اکسپو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در همین راستا نشستی در کلاب هاوس با حضور تصمیم‌گیران، متولیان و مجریان پاویون ایران برگزار شد و علی اکبر عبدالملکی، رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته در اتاق بازرگانی ایران، در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مجری یا هماهنگ‌کننده؟

عبدالملکی درباره نقش و مشارکت کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته در اکسپو با توجه به ماموریت اتاق بازرگانی، گفت: اتاق دو سال پیش از طرف سازمان توسعه تجارت دعوت به همکاری شد و چند کمیته هم تشکیل دادند. دو سال اکسپو به تاخیر افتاد و ما دغدغه سرنوشت داشتیم تا این‌که سه ماه پیش در اتاق ایران، کمیته اکسپو ایجاد شد.

آریاک سفر

وی ادامه داد: در این میان، یک عده دغدغه دارند که چرا اتاق باید برگزارکننده سفر هیأت‌ها در اکسپو باشد، درحالی‌که اتاق فقط مسؤولیت هیأت‌های تجاری را دارد که به سفرهای عمومی و مردمی ارتباطی ندارد. اتاق ایران و امارات مجری نیست، هماهنگ‌کننده است.

او در پاسخ به این‌که آیا اتاق بازرگانی پیشنهادها و ایده‌های بخش‌های مختلف گردشگری را برای اکسپو دریافت کرده و این ارتباط با بخش‌های بیرونی اتاق بازرگانی چگونه برقرار شده است؟ گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات کمیسیون گردشگری دارد و قطعا در ارتباط است و موضوع را جلو می‌برد.

ضمن این‌که آقای خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی گردشگری که هماهنگ‌کننده اتاق گردشگری در پاویون ایران است، در جلسه‌های ما حضور داشتند، اما خانم محمد را به عنوان مجری بخش گردشگری پاویون، در جلسات سازمان توسعه تجارت ندیده بودم و نمی‌دانم این مسؤولیت چگونه به آن‌ها واگذار شده است.

وی تصریح کرد: ما هر هفته به مدت شش هفت ماه جساتی داشتیم و نظرات را انتقال می‌دادیم. جالب است که همیشه بخش دولتی کل کار را انجام می‌دهد و آخر سر هم به خودشان واگذار می‌کنند. آیا شرکت مادرتخصصی، یک شرکت خصوصی است؟ چرا باید مجری باشد؟ رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی کجا رفت؟ باید این کارها را به شرکت‌های تخصصی واگذار کنند.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز