افزایش مصرف محصولات فولادی در ایران در اولین ماه بهار

ژیوار

بنا به اعلام بزرگ ترین تشکل تولیدکنندگان فولاد کشور، مصرف محصولات فولادی در ایران طی اولین ماه بهار ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال 99، ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاماپرس، تازه ترین گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حکایت از آن دارد که در فروردین ماه سالجاری، یک میلیون و ۵۲۱ هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور مصرف شده و این در حالیست که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۱۰ هزار تن بود.

علاوه بر این طی ماه فروردین امسال، ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) در کشور مصرف شد که در مقایسه با میزان مصرف مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۱۰۱ هزار تن)، حاکی از رشد ۷ درصدی است

افزایش مصرف آهن اسفنجی

میزان مصرف آهن اسفنجی نیز طی نخستین ماه ۱۴۰۰ با ۱۳ درصد افزایش، به ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار تن بود.

دریان سفر امید

در تحولی دیگر بنا به اعلام روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی این بازار امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه میزبان عرضه ۱۵۰ هزار و ۱۰ تن ورق گرم، قلع اندود، رنگی و سرد در گروه فولاد است.یک هزار و ۴۲۰ تن مس مفتول، ۸۰ تن مس کاتد و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار مذکور عرضه می شود.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز عرضه ۶۲ هزار و ۳۳۹ تن مواد پلیمری، قیر، وکیوم باتوم، روغن پایه، لوب کات و گوگرد را تجربه می کند.تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه ۲۴ هزار و ۴۸۲ تن قیر، اسلاک واکس سنگین و گوگرد گرانوله است.بازار فرعی بورس کالای ایران هم میزبان عرضه ۶۲ تن ضایعات فلزی و ۳۰۰ تن قراضه فولاد است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز