قیمت گوشت قرمز ارزان می شود

ژیوار

بعد از بالا رفتن قیمت گوشت قرمز و کم شدن تقاضا در بازار، دامداران اعلام کرده اند گوشت با قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه می کنند.

به گزارش کاماپرس، گویا ضررو زیان دامداران بعد از گران شدن گوشت قرمز، بیشتر از سود آن بوده است. اوایل ماه جاری که قیمت گوشت قرمز افزایش پیدا کرد،‌خیلی از مردم گوشت را هم از سبد خریدشان حذف یا کمتر از قبل کردند. همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شد، کاهش تقاضایی که ضرر و زیان زیادی به دامداران وارد کرد، چون تولید در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد اما بازار مصرفی برای آن نیست.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما حالا دامدارن برای مقابله با شرایطی که دلالان و سودجویان پیش آورده‌اند، اعلام آمادگی کرده‌اند گوشت گوساله را به قیمت 85 هزار تومان عرضه کنند.
منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، در این باره گفت:« افزایش قیمتی که در ابتدای ماه جاری تجربه کردیم غیر منطقی و نتیجه فعالیت دلالانی بود که به دنبال بهانه برای سودجویی خود هستند.

افزایش قیمت موجب شد خرید گوشت قرمز از توان بسیاری از مردم خارج شود و تقاضا به شکل چشمگیری کاهش یابد.افزایش قیمت سودی را نصیب دامداران نکرد، اما کاهش تقاضا زیان دامداران را به همراه داشته است.»

دریان سفر امید

گوشت گوساله کیلویی ۸۵ هزار تومان

پوریان از پیشنهاد دامداران برای عرضه گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلوگرم 85 هزار تومان خبر داد تا راهی برای تحریک بازار و افزایش دوباره تقاضا باشد.
رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار درباره خرید حمایتی گوشت قرمز از دامداران به ایلنا گفت:« با توجه به شرایط پیش آمده، اجرای این مصوبه نیز می‌تواند علاوه بر تنظیم بازار از زیان دامداران جلوگیری کنند. البته به رغم مصوبه مذکور هنوز شرکت پشتبانی امور دام به خرید حمایتی گوشت قرمز از دامدارن ورود نکرده است.»

به گفته پوریان در سالجاری تولید گوشت قرمز رشد زیادی داشته است.همچنین بر اساس آمار تعداد پرواربندها در سالجاری 50 درصد افزایش یافته و جمعیت دام سبک کشور به بیش از 70 میلیون راس رسیده است.
لازم به ذکر است، قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران 35 هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک 45 هزار تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت گوشت قرمز ارزان می شود

  1. دامدار گفته:

    شما این منبعو از کجا نوشتی الان اگه کیلو صدو بیست دامدار گوشتشو بده باز ضرر تو ضرره مسخره میکنی میخای با شایعات گوشتو ارزون کنی به نابودی دامداران والا من دامدارم همین الان هر گوساله راحت هشت میلیون ضرر کردم بفروشم عطا این کارو به لقاش مبخشم برو گوشت خر وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز