قیمت گوشت از دامداری تا بازار چقدر گران می‌شود؟

قیمت گوشت از دامداری تا بازار اختلاف زیادی دارد. یعنی دو برابر قیمتی که از دامدار خریده می شود.
به گزارش کاماپرس،قیمت گوشت قرمز تا از دامدار به بازار برسد اختلاف قیمت زیادی را پشت سر می گذارد. با توجه به نرخ هر کیلو دام سبک که حدود ۴۵ هزار تومان است و با قیمتی که در بازار به دست مصرف کننده می رسد می توان گفت ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش قیمت پیدا می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور معتقد است حضور متعدد واسطه و دلال مهمترین دلیل این افزایش قیمت است.او با اشاره به اینکه تولیدکننده در افزایش کاذب قیمت‌ها نقشی ندارد، گفت:« با توجه به قیمت دام زنده حداکثر هر کیلو گوشت گوساله با نرخ ۹۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۱۰۵ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد که متاسفانه به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود. با توجه به زایش روزانه دام و اینکه تعدادی از گوساله‌ها هر روز از شیر گرفته می‌شوند، کمبودی در عرضه نداریم.»

دام زنده قاچاق می شود

راز آسمان پایتخت

به گفته مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور قاچاق دام از مرز‌های آبی و خاکی را نمی‌توان کتمان کرد. سلطانی قیمت هر کیلو گوساله زنده را ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان و دام سبک را ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده‌های دامی، قیمت‌های فعلی صرفه اقتصادی برای دامدار ندارد و با احتساب قیمت نهاده در بازار آزاد، نرخ هر کیلو گوساله نباید کمتر از ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان باشد، اما به سبب تامین بخشی از نهاده با نرخ قبلی، عرضه با نرخ‌های فعلی سود جزیی برای دامدار دارد.

کشور‌های عربی گوسفند ایرانی را ۲ برابر قیمت واقعی از طریق قاچاق خریداری می‌کنند، اما حاضر به خرید دام از کشور‌های دیگر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیستند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز