گوشت کیلویی 30 هزار تومان ارزان شد

با ارزان شدن ۳۰ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوشت گوساله، فعالان بازار پیش بینی می کنند قیمت گوشت با ریزش قابل توجهی روبروست.
به گزارش کاماپرس،‌ از اول آبان ماه قیمت گوشت قرمز افزایش زیادی داشت،‌تا جایی که قیمت گوشت گوساله از ۱۲۰ هزار تومان هم گذشت. اما حالا و با واکنش بازار گوشت به ریزش دلار قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان به 95 هزار تومان کاهش یافته است ،حتی ممکن است این ریزش قیمت تا 75 هزار تومان هم ادامه داشته باشد.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

منصور پوریان،‌ رئیس شورای تامین دام کشور، دلیل کاهش دوباره قیمت‌ها را علاوه بر کاهش تقاضا مربوط به جو روانی می‌داند که در پی کاهش نرخ دلار بر بازار حاکم شده است.

او می گوید:« افزایش جهشی قیمت‌ها در ابتدای ماه به دلیل محدودیت موقت در جابه‌جایی دام برای اجرای طرح پلاک زنی توسط دامپزشکی اتفاق افتاد. این اتفاق باعث شد شایعه‌ کمبود دام در کشور نیز توسط برخی رسانه‌ها منتشر شود که از اساس اشتباه است. در حال حاضر جمعیت دامی کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و احتمال تا پایان سال با مازاد عرضه نیز روبه‌رو خواهیم شد.»

راز آسمان پایتخت

رئیس شورای تامین دام کشور افزایش قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله پس از اجرای طرح پلاک زنی را تا 120 هزار تومان عنوان می کند و می گوید:« افزایش قیمت موجب شد تقاضا کاهش یابد چراکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، تامین آن برای بسیار از مردم مقدور نبود. با کاهش تقاضا قیمت‌ها رو کاهش گذاشت و بازار از التهاب افتاد. اما حالا جو روانی ناشی از کاهش نرخ دلار موجب شده شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز با شدت بیشتر در بازار نسبت قبل باشد.»
به گفته پوریان قیمت متوسط هر کیلوگرم گوشت گوساله تازه در بازار را 95 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت منجمد را 90 هزار تومان عنوان کرد.
قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین زنده از دامداران هم 35 تا 36 هزار تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز