به بهانه مهریه؛ کلاهبرداری در معامله های ماشین و ملک

آریاک سفر

روش‌های کلاهبرداری معامله خودرو بسیار متنوع شده است و خیلی از افراد بعد از مبایعه نامه هم دچار آن می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که زوج‌ها با همکاری هم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. به این شکل که مبایعه نامه خودرو نوشته می‌شود، اما بعد از چند روز در قالب مهریه، ماشین توقیف می‌شود.

به گزارش کاماپرس، این روزها در ملک و ماشین کلاهبرداری زیادی اتفاق می‌افتاد، به این شکل که زوجه درخواست مهریه می‌کند و ماشین یا ملک مبایعه نامه شده را توقیف می‌کند. در چنین شرایطی خریدار امکان انجام هیچ کاری را ندارد و باید ماشین یا ملک را تحویل پلیس بدهد و به دنبال فروشنده برود تا پول خود را پس بگیرد.

بیشتر بخوانید:

با این دو روش راحت معامله‌های ماشین را پیش ببرید

در چنین شرایطی برای معامله خودرو چه باید کرد؟ یک راه حل برای توقیف نشدن و عدم کلاهبرداری، گرفتن امضای همسر فروشنده به عنوان شاهد معامله است. در چنین شرایطی زوجه هر شکایتی هم داشته باشد، امکان توقیف مال را نخواهد داشت. اما اگر فروشنده ادعا کند که همسرش حضور ندارد و به مسافرت رفته است، چه باید کرد؟

در این شرایط باید سراغ راه حل دوم بروید. اگر فروشنده مدعی نبودن همسر است باید شماره تلفن متعلق به وی را که در سامانه ثنا ثبت شده است، از طریق دفترخانه بگیرید. سپس از فروشنده بخواهید که همسر وی در قالب یک پیام متنی، با شماره تلفن ثبت شده در سامانه ثنا، رضایت خود را از بابت این معامله اعلام کند و برای شما بفرستد.

دریان سفر امید

بهتر است متن پیام کوتاه و به شکل زیر باشد؛

این جانب……….. همسر……………..شاهد و گواهی معامله فی مابین همسر خود و خریدار …………….. می‌باشم و هیچ گونه ادعایی نسبت به اموال مورد معامله نداشته و ندارم.

انتهای پیام

سفریار آریا
ژیوار
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان