روایت متفاوت گیتی عاصمی از جیتکس 2024

آریاک سفر

روایت‌ها از جیتکس 2024 متفاوت است اما گیتی عاصمی روایت جالبی را از این نمایشگاه به تحریر درآورده است. به عقیده عاصمی، یک دیدگاه جالب توجه و خوب درباره نمایشگاه ایتکس امسال این بود که هوش مصنوعی در هر محله زندگی و برای انسان‌های امروزی راه حل دارد.

به گزارش کاماپرس، عاصمی با شرکت در نمایشگاه جیتکس 2024 سعی کرده است تا یک روایت متفاوت از این رویداد را بیان کند. روایتی که به جای زرق و برق نمایشگرهای 10 متری، روی دستاوردها و کاربردشان در زندگی انسان تمرکز دارد. به روایت عاصمی چندین پلتفرم در نمایشگاه جیتکس 2024 خودنمایی کردند که در ادامه به بررسی بیشتر آن‌ها می‌‎پردازیم.

بچه داری شخصی سازی شده

یک پلتفرم جالب و مفید که در جیتکس 2024 معرفی شد، بچه داری مخصوص بود. این بستر برای پدرها و مادرهایی که از تولد تا ماه‌ها برای مدیریت و جزئیات بچه داری دچار مشکل هستند، مفید به نظر می‌رسد. این برنامه با اسکن کردن رنگ و حال بچه‌ها می‌تواند درباره اوضاع نوزاد بگوید. عاصمی معتقد است این مورد از لحاظ فرهنگی هم جالب توجه است، چون دیگر این ابزار جایگزین نصحیت‌های اطرافیان می‌شود و قدم رو به جلو ی بزرگی است.

جمع آوری فیدبک‌ها با راتیمی

راتیمی یک پلتفرم جالب برای جمع آوری فیدبک‌ها است که به سازمان‌ها در جمع آوری تیم‌ها و مهارت‌های موردنیاز سازمانی کمک می‌کند. به گفته عاصمی، تا به حال چنین چیزی به زبان فارسی وجود نداشته است. در صورتی که عینک فرهنگ کاری را به چشم بزنیم، متوجه خواهیم شد در جامعه پرتعارف و تناقض و رودربایستی این بستر مفید خواهد بود.

همکاری وی آر و روانپزشکی در ایکس آر مدیکس

یک شرکت ایرانی به نام ایکس آر مدیکس در حوزه سلامت روان به شکل بازی‌ها و ابزارهای آنلاین متمرکز است. عاصمی در روایت خود بیان کرده که خدمات این مجموعه را تست نکرده است اما خدماتش در کلینک‌های زیادی به خصوص روی بچه‌ها و در درمان و کنترل اختلالات روانی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

مدیریت هوشمند شهرها با سایمنس

یک بستر آنلاین دیگر که برای مدیریت هوشمند شهرها کاربردی است و پاویون شهر ابوظبی روی قرارداد آن مانور زیادی داده است، سایمنس بود. این مورد مربوط به اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است و با امکان کنترل انرژی و ترافیک و آثار محیط زیستی آن وجود دارد. عاصمی معتقد است که این مورد هم جذاب و اندکی امیدوارکننده بود. شاید ایران هم بتواند در این حوزه قدم بگذارد.

به هر صورت همین تعداد برنامه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در حال راحت کردن کار و زندگی انسانی است و هر جا موضوع پیچیده‌ای وجود دارد، هوش مصنوعی با ورود به آن باعث راحتی می‌شود.

انتهای پیام

ژیوار
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان