آشنایی با مزایا و معایب JAC J4 کرمان موتور

آریاک سفر

خودروJAC J4  از اقتصادی‌ترین سدان‌های چینی بازار ایران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به علت افزایش درصد داخلی‌سازی به یکی از محصولات استراتژیک کرمان موتور تبدیل شده است. این خودرو با قیمت ۸۳۳ میلیون تومان در زمان تنظیم این گزارش، در رده سدان‌های پرفروش داخلی قرار دارد. اگر خواهان یک سدان اتوماتیک هستید که دردسرهای نگهداری چندانی نداشته باشد، خرید JAC J4  انتخاب خوبی خواهد بود، اما اگر به پارامترهای طراحی ظاهری و آپشن در خودرو اهمیت می‌دهید، بهتر است به سراغ یکی از رقبای داخلی آن بروید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و معایب JAC J4 کرمان موتور ‌پرداخته است.

چهار مزیت اصلی JAC J4

کابین و صندوق بار جادار: JAC J4 ابعاد نسبتا کوچکی دارد، اما فضاسازی کابین آن به خوبی انجام شده است؛ به طوریکه چهار نفر سرنشین بزرگسال می‌توانند به راحتی با این خودرو سفر کنند. صندوق بار آن نیز با حجم 550 لیتر کاملا مناسب مسافرت‌های خانوادگی است.

عملکرد فنی معقول: این خودرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 103 اسب بخار و حداکثر گشتاور 146 نیوتن متر است. این خودرو در عمل به نسبت قدرت کم پیشرانه، عملکرد فنی خوبی دارد و می‌تواند از پس وزن 1150 کیلوگرمی خود به خوبی برآید. حتی شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در حدود 13.5 ثانیه‌ نسبت به اعداد و ارقام خروجی پیشرانه‌اش عدد خوبی محسوب می‌شود.

مصرف سوخت و استهلاک پایین: JAC J4  قوای فنی کم استهلاکی دارد؛ به طوریکه طی چند سال حضور در بازار ایران، به ندرت مشکلات فنی عجیب و غریبی برای آن گزارش شده است. وضعیت این خودرو به لحاظ مصرف سوخت نیز بسیار خوب است؛ هر چند رسیدن به عدد رسمی 6.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، در عمل تقریبا ممکن نیست، اما باز هم این خودرو از کم مصرف‌ترین‌ها در رده خود به شمار می‌رود.

دریان سفر امید

کیفیت مونتاژ قابل قبول: این خودرو برخلاف قیمت و شرایط اقتصادی‌اش، وضعیت مونتاژ معقولی داشته و مشکلات مونتاژی به مراتب کمتری نسبت به رقبای داخلی دارد.

چهار مشکل مهم JAC J4

طراحی ساده: JAC J4  اولین بار در سال 2012 به بازار چین عرضه شد و به همین خاطر چهره آن کمی ساده و قدیمی به نظر می‌رسد. این خودرو طراحی نسبتا مناسبی دارد و نقطه ضعف بارزی در آن دیده نمی‌شود؛ البته نسبت به رقبای خود مانند دنا پلاس، شاهین و تارا خیلی جوان پسند نیست.

آپشن‌های کم: از مهم‌ترین آپشن‌هایJAC J4  می‌توان به مولتی مدیا، تهویه مطبوع دستی، کروز کنترل، فرمان با نیروی کمکی برقی، روکش چرمی صندلی‌ها، چراغ روز، سنسور نور، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، کنترل پایداری الکترونیکی و دو ایربگ اشاره کرد، اما با در نظر گرفتن قیمت این خودرو، جای سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌ها و دوربین دید عقب در این خودرو خالی است.

کیفیت نامطلوب رنگ بدنه: این موضوع به ساختار خط رنگ‌آمیزی شرکت کرمان موتور برمی‌گردد که برخلاف خط رنگ خودروسازانی مانند ایران خودرو و سایپا، دستی است. این موضوع باعث می‌شود که رنگ بدنه محصولات این شرکت کیفیت و ضخامت مطلوبی نداشته باشند؛ به طوری که با موارد جزئی مانند پرتاب سنگ‌ریزه، رنگ بدنه آسیب می‌بیند.

ضعف ترمز هنگام روشن بودن کولر: کولرJAC J4  از نظر قدرت خنک‌ کردن کابین وضعیت خوبی دارد، اما توان زیادی را از موتور خودرو می‌گیرد؛ به طوریکه هنگام درگیر بودن کمپرسور کولر و به‌ویژه اگر گیربکس در حالت دنده عقب باشد، سیستم ترمز خودرو مقداری ضعیف می‌شود.

تحویل فوری JAC J4 در نمایندگی ۲۶۰۶ حسینی شیراز

نمایندگی  2606 حسینی در کرمان موتور شیراز، یکی از نمایندگی‌های معتبر واقع در مرکز این شهر است که انواع محصولات درجه یک کرمان موتور شامل انواع خودرو کی ام سی، جک، بی‌ وای‌ سی و لیفان  را عرضه می‌کند. کلیه اطلاعیه‌های فروش ویژه و فروش نقد و اقساط خودرو JAC J4 کرمان موتور در سایت این نمایندگی قرار داده می‌شود. متقاضیان شهر شیراز می‌توانند با مراجعه به وبسایت https://hoseinikhodro.com یا نمایندگی شیراز به آدرس چهارراه بنفشه، نرسیده به فلکه هنگ، روبه‌روی کوچه 18 برای ثبت‌نام طرح‌های جاری اقدام کنند. آنان همچنین می‌توانند برای دریافت مشاوره لازم جهت خرید یا فروشJAC J4  با نمایندگی به شماره تلفن 07132345551 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کرمان موتور شیراز
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان