کدام کسب‌ و کارها به سرور مجازی نیاز دارند؟

ژیوار

ممکن است صاحبان برخی از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای مجازی در انتخاب بین انواع گزینه‌های هاستینگ مردد باشند. این در حالیست که مدیران کسب‌وکار باید دقیقا بدانند برای فعالیت بهتر به کدام یک از انواع هاست ویندوز یا لینوکس، سرور مجازی یا سرور اختصاصی نیاز دارند که این نیازسنجی می‌تواند با بهره‌گیری از شرکت‌های فعال در این حوزه و مشاوران متخصص در حوزه وب انجام شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی سرور مجازی به عنوان یکی از راه‌حل‌ها برای فعالیت اینترنتی کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها پرداخته است.

سرور مجازی چیست؟

سرورهای مجازی که به آن‌ها VPS نیز گفته می‌شود، یک محیط ایزوله روی یک سرور فیزیکی را شامل می‌­شود و متعلق به یک کسب‌وکار یا ارائه دهنه خدمات از طریق وب است. در واقع در این سرورها یک سرور فیزیکی و واقعی به چند سرور که حالت مجازی دارند، تقسیم‌بندی شده و هر یک از این بخش‌ها مانند یک سرور واقعی عمل می‌کنند.

در این نوع سرورها، سرور فیزیکی به طور کامل شبیه‌سازی می‌شود. علاوه بر اینکه لایه‌های مجازی کاملا مستقل از هم عمل می‌کنند، می‌توان سیستم‌عامل دلخواه، برنامه‌های لازم و هر نوع نرم‌افزار و تنظیمات ضروری را روی آن به صورت جداگانه تنظیم کرد.

همچنین منابع اختصاص یافته به VPS اشتراکی نیست و مقداری که اختصاص یافته فقط متعلق به همان کسب‌وکار است؛ به طوری که سایر سایت‌های روی سرور فیزیکی نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

دریان سفر امید

سرور مجازی یا هاست اشتراکی؟

کسب‌وکارها و استارتاپ‌هایی که از سرور مجازی استفاده می‌کنند، صاحب مزایایی می­شوند که در هاست‌های اشتراکی وجود ندارد. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از VPS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترافیک نامحدود یا حجم ترافیک بسیار بالا
  • سرعت بالاتر از سرویس هاست اشتراکی
  • عملکرد بهتر از نظر امنیتی
  • نداشتن نوسان در سرعت سایت به دلیل مجزا بودن و تضمینی بودن منابع نسبت به دیگر سایت‌های روی سرور
  • داشتن حریم خصوصی برای کسب‌وکار
  • امکان دسترسی به روت سرور فیزیکی

اما معایبی را نیز در این زمینه می‌توان بیان کرد. برای نمونه هزینه اجاره سرورهای مجازی بیشتر از هاست‌های اشتراکی است و برای پیکربندی و راه­اندازی آن نیز نیاز به دانش فنی بالاتر یا صرف هزینه بیشتر است. مدیریت این نوع از سرورها نسبت به هاست اشتراکی نیز پیچیده‌تر است و در صورت پیکربندی نادرست می‌تواند باعث بروز آسیب‌های امنیتی شود.

انواع سرورهای مجازی

VPSها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها مکان قرارگیری سرور فیزیکی است که به دو نوع سرور داخلی و سرور خارج از ایران تقسیم می‌شوند. همچنین انواع سرور مجازی ابری، سرورهای مجازی مدیریت شده و سرورهای OpenVZ در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی به مشتریان ارائه می‌شوند.

کدام کسب‌وکارها به VPS نیاز دارند؟

طیف عمده‌ای از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند از سرور مجازی استفاده کنند. این موضوع در مورد سامانه‌های اینترنتی بزرگی که تلاش می­کنند تا مشکلات امنیتی را به حداقل برسانند، بیشتر صادق است.

همچنین برخی از شرکت‌های میزبانی وب کوچکتر نیز می‌توانند سرورهای مجازی را تهیه کنند و پس از تقسیم‌بندی به صورت هاست‌ به مشتریان خود بفروشند. علاوه بر این، راه‌­اندازی سرورهای خاص مانند سرورهای بازی آنلاین، سرورهای ایمیل، سرورهای Voip، سرورهای پشتیبان‌گیری و شبکه‌های خصوصی مجازی نیز در VPS ممکن می‌شود.

شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که روی اینترنت اشیا کار می‌کنند، نیز می‌توانند خدمات خود را روی سرورهای مجازی انتقال دهند و از عملکرد بدون نقص و بدون نوسان دستگاه‌های متصل به اینترنت خود بهره­‌مند شوند.

خرید سرور مجازی با کیفیت از «سرور دات آی آر»

وبسایت سرور دات آی آر از سال 1392 فعالیت خود را در حوزه ارائه راهکارهای میزبانی وب تحت نام شرکت تدبیرپردازان آغاز کرد. این شرکت هم اکنون با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت خود موفق به میزبانی از بیش از 12 هزار سایت فعال شده است.

علاقه‌­مندان برای خرید انواع هاست، دامنه، سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی می‌توانند به وبسایت server.ir مراجعه کنند یا برای دریافت مشاوره با تلفن 1779 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تدبیرپردازان
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز